خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

مفهوم منطقه آزاد در قالب واگذاری مسئولیت‌ها به مناطق معنا پیدا می‌کند

بخش خصوصی فعال جامعه که ظرفیت انجام کارهای مهم را دارد، می‌تواند با استفاده از همکاری‌های دولت، بسیاری از موانع فعلی کشور را برطرف کند.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفر به کیش، پیش از ظهر امروز در دیدار دبیرخانه اعضای شورای عالی و مدیران عامل مناطق آزاد بر اجرای ماده ۱۱۲ قانون اداره مناطق آزاد مبنی بر تفویض اختیار لازم در حوزه عمل این مناطق تاکید کرد و گفت: مفهوم منطقه آزاد در قالب واگذاری مسئولیت‌ها به مناطق معنا پیدا می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت این مناطق در توسعه اقتصادی کشور و گسترش تولید و ورود فناوری‌های نوین به کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در قالب شرکت دانش بنیان و نوع برنامه‌های سازمان مناطق آزاد، به ویژه در منطقه آزاد ارس، تعامل علمی و تبادل تجربیات می‌تواند مسیر حرکت کشور به سوی قله‌های علم و تکنولوژی را هموار‌تر می‌کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی مساعدت و همراهی و همکاری دولت با مناطق آزاد و بخش خصوصی مربوطه را مهم توصیف کرد و گفت: بخش خصوصی فعال جامعه که ظرفیت انجام کارهای مهم را دارد، می‌تواند با استفاده از همکاری‌های دولت، بسیاری از موانع فعلی کشور را برطرف کند.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور نیز در این دیدار، با تبریک عید نوروز و سال نو، گزارشی از عملکرد سازمان‌های مناطق آزاد در خصوص اجرای بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی در این مناطق با سه محور اصلی، بورس، ایجاد بانک‌های فراساحلی و تاسیس و راه‌اندازی منطقه آزاد مالی در مناطق آزاد ایران در حال پیگیری و اقدام است.

کد خبر : ۳۵۶۷۶۵