خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات کشور:

تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده به ۶ هزار و ۲۲۹ نفر افزایش یافت

رئیس ستاد انتخابات کشورگفت: با پیوستن ۳۸ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رقابت‌های انتخاباتی تعداد نهایی داوطلبان شرکت در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۶ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی با اعلام اینکه تبلیغات قانونی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه آغاز می‌شود و یک هفته ادامه خواهد داشت اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود و گزارش‌های دریافتی حاکی از رعایت اخلاقمداری و قانون در سراسر کشور و تخلفات حداقلی است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه با تخلف انتخاباتی در فضای مجازی برخورد خواهد شد، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی موضوع بررسی تبلیغات در فضای مجازی به وزارت کشور محول شد و قرار است دستور العمل لازم در این زمینه ظرف امروز و فردا تهیه و با امضای وزیر کشور به سراسر کشور ابلاغ شود.

مقیمی درباره تبلیغات گروه‌های سیاسی پیش از زمان رسمی تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه تبلیغات بدون ذکر نام نامزدهای مورد حمایت گروه‌های سیاسی صرفاً با هدف دعوت مردم برای شرکت در انتخابات صورت می‌گیرد و به ایجاد فضای شور انتخاباتی در جامعه کمک خواهد کرد و منع قانونی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان مردم را به حضور گسترده در انتخابات هفتم اسفند در‌‌ همان ساعات اولیه شروع رأی گیری دعوت کرد.

کد خبر : ۳۴۷۷۳۸