خبرگزاری کار ایران

عارف در مراسم رونمایی از سایت گام دوم:

عواملی می‌خواهند آرامش را از اصلاح طلبان بگیرند

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: عواملی می‌خواهند آرامش را از اصلاح طلبان بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح‌طلبان «گام دوم» که صبح امروز با حضور چهره‌های اصلاح‌طلب برگزار شد، خاطرنشان کرد: ممکن است عواملی بخواهند آرامش ما را بگیرند، اما اصلاح‌طلبان در عرصه حضور خواهند داشت.

معاون اول دولت خاتمی مهمترین برنامه اصلاح‌طلبان بعد از هفت اسفند را رونق اقتصادی خواند و یادآور شد: البته از مسائل دیگر نیز غافل نیستیم و بر همین اساس «برجا» و «فام» را به ستادهای مختلف ابلاغ کردیم که اگر اکثزیت مجلس را به دست بیاوریم، این برنامه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عارف افزود: بعد از بحث‌های مفصل، شعار اصلاح طلبان با عنوان «امید و آرامش است و رونق اقتصادی» انتخاب شد و امیدواریم بتوانیم به خوبی حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهیم؛ در مورد رنگ اصلاح‌طلبان نیز پیشنهاد رنگ از سوی تعدادی از دوستان شورای عالی رسید اما پس از مشورت تاکید شد که انتخابات مجلس نیاز به رنگ ندارد و این برندسازی بیشتر در انتخابات ریاست‌ جمهوری کاربرد دارد.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به رد و عدم احراز بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: طبق قانون هر کس حداقل شرایط را دارد، باید در انتخابات حضور داشته باشد و امیدواریم شورای نگهبان در عملکرد هیات نظارت تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی انتخاباتی برای ما حضور مردم در صحنه است گفت: به کم مهری ها نباید توجه کرد؛ چراکه مسایل به تدریج حل می شود ومهم نفس حضور مردم است. البته بسیاری از چهره های شاخص اصلاح‌طلب توسط هیات های نظارت یا عدم احراز صلاحیت شده اند یا تایید نشده اند و ما در تعدادی از استانها رسماً از وجود چهره های شاخص با تعریفی که بنده کرده ام بی بهره هستیم.

عارف ابراز امیدواری کرد که نتیجه این رقابت باید بازگشت مجلس به راس امور باشد و به دولت کمک کند تا برنامه‌های پیشرفت و توسعه را جامه عمل بپوشاند و البته مجلس از فرصت نظارت برای پیشبرد امور استقاده خواهد کرد.

او ضمن دعوت از عموم مردم و اصلاح طلبان برای حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن برای اینکه انتخابات با همان شور برگزار شود، متذکر شد: «گام دوم» سایتی است که اخبار شورای عالی را منتشر می‌کند و سایر پایگاه‌های خبری از این پس از مطالب این سایت برای دسترسی به مواضع و مطالب اصلاح طلبان استفاده می‌کنند.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان از رسانه‌ها خواست در سه چهار هفته آینده با هدف تشویق مردم به حضور به اشتراکات بپردازند نه به اختلافات.

عارف با انتقاد از رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب گفت: این افراد می‌توانستند وزن لیست را بالا ببرند و ان‌شاءالله افراد قابل توجهی برگردند که بتوانیم هم در تهران و هم در استان‌های دیگر لیست‌های انتخاباتی را ببندیم.

وی با بیان اینکه ملاک تصمیم‌گیری حوزه انتخابیه است، نه شورای سیاست‌گذاری، تاکید کرد: آنچه درباره ائتلاف با اصولگرایان مطرح شده است، نظر شخصی است و ما چنین مصوبه‌ای نداریم.

عارف درباره طرح جوانان گفت: این طرح‌ها خوب است، اما دیر به دست ما رسید، با اینهمه اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند با هم هماهنگ باشند و در این فرصت کم فعالیت‌هایشان با هم همپوشانی داشته باشد.

معاون اول دولت خاتمی با بیان اینکه نباید به کم مهری‌ها توجه کرد؛ گفت: مسایل به تدریج حل می‌شود و در این میان نفس حضور مردم مهم است.

عارف با به رد صلاحیت  اصلاح طلبان، اظهار داشت: انتظار ما از شورای نگهبان این است که مسئله را جبران کند چراکه ما نسبت به این موضوع گله‌مندیم.

وی گفت: ما برای رقابت جدی به صحنه می‌آییم و بعد از آن با رفاقت جدی امور را پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه معتقدیم با توجه به شرایط کشور، اگر مجلس شریک و البته ناظر دولت باشد، دولت هم می‌تواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.

 

عارف خاطرنشان کرد: اما چهره های برجسته و نخبه ای هستند که تائید صلاحیت شده اند ولی در عین حال انتظار ما این است که با توجه به تجدید نظری که شورای نگهبان می کند، بتوانیم لیست های خود را در تهران و سراسر کشور ببندیم.

وی تصریح کرد: .انتظار ما از شورای نگهبان این است که مساله را جبران کند و تعداد قابل توجهی از چهره های خدوم و انقلابی با تجدیدنظر شورای نگهبان به صحنه رقابت بازگردند تا ما بتوانیم لیست های خود را در سراسر کشور کامل کنیم. نیاز ما این است که در همه حوزه های انتخابیه، کاندیداهای خود را معرفی کنیم و ما از روند رد صلاحیت ها گله مندیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان اقدام هیات های نظارت را جبران می کند تا شاهد حضور جدی و متنوع نامزدها باشیم و مردم با آزادی عمل نامزد خود را انتخاب کنند. ما به اخلاق و عقلانیت پایبند هستیم ، برای رقابت جدی به صحنه می آییم و بعد از آن با رفاقت جدی امور را پیگیری خواهیم کرد. معتقدیم با توجه به شرایط کشور اگر مجلس شریک دولت باشد دولت هم می تواند برنامه های خود را پیش ببرد البته از نقش نظارتی مجلس غافل نیستیم.

رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان اینکه بهتر آن است که رسانه ها در جهت همگرایی حرکت کنند گفت: پرداختن به مسایل جزیی و اختلاف نظرها مشکلی را حل نخواهد کرد و در سالی که به نام همدلی نامگذاری شده همه باید بر اساس مشترکات تلاش کنند.حرف آخر را مردم در هفتم اسفند خواهند زد و از مردم می خواهیم که حضور جدی داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین تصمیمات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: شورای عالی تاکنون تصمیمات آئین نامه ای و برنامه ای خود را گرفته است و کم کم باید وارد کارهای جدی تر شویم و از همه رسانه ها خواهش می کنم که اخبار شورا را از سایت خبری این شورا پیگیری و دنبال کنند.

عارف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت تعیین صلاحیت ها چند نفر را برای لیست تهران در نظر گرفته اید؟ گفت: لیست ما در تهران کامل خواهد بود و ۳۰ نفر را در لیست خود خواهیم داشت و امیدواریم در روزهای آینده این فهرست نهایی شود و همچنین امیدواریم برای ۲۹۰ کرسی مجلس بتوانیم کاندیدا در انتخابات معرفی کنیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان تصمیم به ائتلاف با اصولگرایان معتدل و اعضای فراکسیون رهروان گرفته اند یا خیر؟ گفت: شورای عالی هنوز هیچ تصمیمی در مورد ائتلاف با سایر گروه ها نگرفته است و اگر ضرورت ایجاب کند این بحث در شورا مطرح و اطلاع رسانی می شود.

عارف در ادامه با اشاره به طرح سما (ستاد ما اصلاح طلبان) گفت: هر سازوکاری که همه جوانان و مردم را تشویق به حضور در انتخابات کند، مطلوب ماست و ما از این طرح که توسط حزب ندای ایرانیان طراحی شده است، استقبال می کنیم و خواهشم از اعضای این ستاد این است که  با ستاد جوانان در مرکز هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه ما شورای جوانان داریم و این شورا در تهران فعال است، تصریح کرد: استانها در این زمینه خودشان تصمیم گیری می کنند. البته طرح سما دیر به ما رسید ولی خواهشم این است که همه توان خود را برای حضور جدی و پرشکوه مردم در انتخابات به کار گیرند.

 

کد خبر : ۳۴۳۴۶۴