خبرگزاری کار ایران

جای خالی اصلاح‌طلبان در انتخابات؛

اصلاح‌طلبان همدان گزینه‌ای برای انتخابات ندارند + جدول

رد صلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب اتفاقی است که در سایر حوزه‌های انتخابیه همچون همدان تکرار شده است؛ چه اینکه همدان یکی از چند استانی است که تمامی نامزدهای اصلاح‌طلب در آن رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با رد صلاحیت همه چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب در استان همدان، جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات مجلس با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شده است؛ وضعیتی که با استان‌هایی همچون فارس و چهارمحال و بختیاری شباهت دارد. به خصوص اینکه نامزد اصولگرایان یکی از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد و گزینه جریان یکتا برای ریاست مجلس است و رقابت با او کاری بسیار دشوار در انتخابات همدان خواهد بود.

یکی از فعالان سیاسی همدان به ایلنا می‌گوید در همدان هیچ چهره‌اصلاح‌طلبی تایید نشده است و تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای شناسایی چهره‌های گمنام نزدیک به اصلاح‌طلبان تا اینجا نتیجه‌ای نداشته است. در حوزه‌های مختلف استان نیز همه چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند.

در حوزه انتخابیه ملایر نیز با رد صلاحیت همه چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب در انتخابات، احتمالا یک چهره اصولگرای نزدیک به اعتدالگرایان در لیست اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز همه چهره‌های اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند، اما اگر تغییری در وضعیت تایید صلاحیت‌ها ایجاد نشود ممکن است یک نفر از نیروهای اعتدالگرای تایید صلاحیت شده در تهران تغییر حوزه دهد.

در حوزه انتخابیه رزن نیز همه گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند، اما اصلاح‌طلبان امیدوارند با رایزنی با نامزدهای تایید صلاحیت شده از یک نامزد حمایت کنند.

در حوزه انتخابیه اسدآباد نیز هیچ امکانی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نیست.

در حوزه انتخابیه تویسرکان هم احتمالا با رد صلاحیت همه نامزدهای اصلاح‌طلب، از نماینده اصولگرای فعلی حمایت شود.

 

ایلنا

ایلنا

کد خبر : ۳۴۱۶۹۴