خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به وین:

بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام امروز صادر می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امروز بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف که به همراه علی‌اکبر صالحی و معاونان به اتریش سفر کرده است، به محض ورود به وین گفت: امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت‌و‌گوهایی هم با آمانو، کری و موگرینی خواهم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از آن یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می‌شود.

ظریف افزود: چون آنچه که برجام را اجرایی می‌کند، گزارش مدیر کل است اما برای اعلام اهمیت این واقعه بیانیه‌ای هم خوانده خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل آژانس است، اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه از جمله آقای کری خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: این ملاقات‌ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکایی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی که بعد از اجرای برجام جمهوری اسلامی ایران چه اهداف و اقداماتی را در منطقه دنبال می‌کند، گفت: بعد از اجرای برجام زمینه خوبی ایجاد می‌شود برای همکاری گسترده‌تر در منطقه برای خطر عمده‌ای که منطقه ما را تهدید می‌کند و آن هم خطر تروریست و افراطی‌گرایی است.

ظریف اظهارداشت: ما این آمادگی را داریم و امیدواریم که سایر همسایگان ما در منطقه و جامعه بین‌الملل برای مبارزه با این معضل همکاری را داشته باشند.

کد خبر : ۳۳۸۴۱۲