خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه ای؛

کاظم جلالی از حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس انصراف داد

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، طی بیانیه ای از تصمیم خود برای عدم ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده ادوار ششم تا نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در بیانیه ای اعلام کرد کاندیدای نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دهم نخواهد شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به‌نام خداوندگار ایمان
سلام بر مردمان نجیب سرزمینم، شاهوار سرفراز

بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی/ مقبول طبع مردم صاحب نظر شود

در شرایط حساس کنونی تصمیم به نگارش این نامه گرفتم تا شاید بتوانم با تبیین آنچه در روزگار گذشته بر من و دیارم گذشت، عملکرد خویش را در برابر رای اعتماد مردم به نظاره بنشینم و با نگاهی به آینده در قبال آنچه که پیش‌رو است تصمیمی روشن و تاریخی اتخاذ نمایم.

از روزهای آغازین ورودم به دانشگاه در تهران و سال‌های پس از آن در دوران حضور در وزارت امور خارجه و انتخاب به عنوان نماینده شما مردم بزرگوار و حضور در خانه ملت، تلاش کردم تا با حفظ اصالت خویش، شاهرود را به عنوان بخشی ارزشمند از میهن عزیزمان بشناسانم و قاره کوچکمان را بر بلندای تاریخ و تاریخ این دیار را به فرهنگ دیرین این سرزمین پیوند زنم، چراکه همواره شاهرود و همشهریانم را مردمانی وارسته، پاکدامن، متدین و فرهنگ‌پیشه دانسته و می‌دانم که در قلب کویر، خاطره‌ای از اندیشه و فرهنگ و تبار را در ذهن انسان متبادر می‌نمایانند.

شاهرود و میامی و مردمانش نگینی درخشان در قلب ایران اسلامی هستند که ارکان حکمت خراسانی و فهلوی که کلیدواژه آن فتوت و مردانگی است را پی‌ریزی و در دل خویش تربیت نموده و به جامعه بشری تقدیم داشته‌اند. به راستی دیار بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی و این‌یمین فریومدی آنچنان شایسته افتخار بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به شهرستان شاهرود، مردمان این خطه را «باصفا» و این منطقه را شهر «معلمان دین و اخلاق» نامیدند. افتخار و عزتی که بخشی از آن به حرمت و پاکی بیش از هزار شهید سرافراز و ایثارگر این خطه در دفاع از ناموس و شرف این سرزمین کهن به دست آمده است.

بی‌تردید خدمت به چنین مردم «باصفا»، دلنشین و استواری، مستلزم عزم، توان و پشتکاری عظیم است که بنده در طول 16 سال نمایندگی شما عزیزان تلاش کردم تا با همت و تلاشی مضاعف در عمل به این تعهد و پیمان بسته شده با شما، فعال باشم، چنانچه در تمام این سالیان با گریه شما مردم نازنین گریستم و با شادی شما خندیدم؛ هرچند طی این مسیر، بدون برخی ضعف‌ها و نشیب‌ها نبوده است اما همواره تلاش بر آن بوده تا با دعای خیر پشتوانه شما عزیزان و بزرگواران در پیمودن این مسیر بدون لغزش حرکت کنم.

اینک که در حال نگارش این سطور و صحبت با شما بزرگواران با نگاهی به گذشته، دلایل حضورم در عرصه نمایندگی این خطه و امتداد آن را جز تلاش جهت توسعه و عزتمندی مردم و منطقه‌ام نمی‌یابم. حال دریافته‌ام که این امر روزی با ماندن و زمانی با نماندن محقق می‌شود و اکنون گاه نماندن است.

چهار دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و افتخار نمایندگی مردمی از جنس خاک و پاکی، زمینه‌ انجام اموراتی را فراهم آورد که هدف تنها خدمت و انجام وظایف محوله بود. هرچند در این مسیر قول‌ها و وعده‌هایی بدون تحقق باقی ماند اما مطمئن هستم که در راستای برآورده‌شدن آنها تمام تلاش خویش را به کار گرفتم و اگر وقفه‌ای در به اتمام رساندن آن به‌وجود آمد مشکل از اتفاقات غیرقابل انتظار و روند کارهای اجرایی خارج از توان و اختیارات بنده بود که امیددارم تا مردم بزرگوار دیارم بر بضاعت مزجات من ببخشند. در این میدان البته گاه با طعنه‌ها و ناملایمات و گاه تلخند‌هایی مواجه می‌شدم اما خدا را گواه می‌گیرم که هیچ‌کدام از این موارد خدشه‌ای در استمرار مسیر تعالی شاهرود و میامی عزیز و خدمت به مردمان تلاشگر این منطقه به وجود نیاورد.

شاهرود، میامی، بسطام، بیارجمند، مجن، رودیان و کلاته‌خیج و ذره ذره خاک این مناطق و مردمانش تشنه خدمت و ملزوم نگاهی توسعه‌ای هستند تا به جایگاه ویژه خویش که همواره لایق آن بوده‌اند، دست یابند. که اینجانب تمام تلاش خویش را مصروف این هدف مهم نموده‌ام.

اکنون نگاهی که به گذشته می‌اندازم 16 سال همزبانی و همنشینی با مردمی را می‌بینم که وقتی مستمع دردودل‌ها و مشکلاتشان می‌شدم عرقی از شرم از روی ذره‌ای تعلل در انجام وظایف بر پیشانی‌ام نقش می‌بست. به تعبیر حضرتش «صراحی می‌کشم پنهان و مردم دفتر انگارند»، وقتی مردم دل‌نگران از بحران بی‌‌آبی، کاهش محصول و کمبود درآمد و خشکیدن مزارع خود را بیان می‌داشتند، وقتی دستان چروکیده و چشمان خسته کارگران تلاشگر معادن زغال‌سنگ البرزشرقی از فرط خستگی بر پیشانی می‌نشست، وقتی چشمان مقاوم و زحمتکش پیمانکاران از شرم پاسخ به خانواده و کارگران، خیس می‌شد و وقتی جوانی در دردودل‌های خویش با وجود توانایی بسیار و تحصیلات عالی، دغدغه اشتغال را فریاد می‌زد، خدا گواه است که در تمام این دقایق و لحظات در کنار شما بودم و با شما دل‌نگران به وظیفه خطیر خویش می‌اندیشیدم تا چگونه از راهکارهای موجود، مسیری برای حل مشکلات برگزینم. که اگر به نتیجه‌ای منتهی می‌شد لبخند رضایت شما پشتوانه‌ای برای ادامه کار بود و در غیراینصورت شرمی بر من در امتداد مسیر سنگینی می‌کرد.

رای اعتماد شما مردم عزیز در طول 4 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظیفه سخت خدمت را هر روز سنگین‌تر می‌کرد. البته در این میان همواره تلاش کردم تا در مسیر عمل به وظیفه خویش در حیطه قانونگذاری و نظارت، با ایجاد جلسات و نشست‌هایی، پیگیر مطالبات شما بزرگواران باشم. این روند تا بدانجا ادامه داشت که به پشتوانه رای و نظر مثبت شما عزیزان، موفقیت‌ها و دستاوردهای مهمی همچون ریاست مـرکز پژوهش هـای مجلس شـورای اسلامـی در عرصه داخلی و عضویت در کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی، عضویت در کمیته اجرایی و شورای بین المجـالس اسـلامـی و ریاست گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران با پارلمان اروپا در عرصه بین‌المللی حاصل گردید که البته این جایگاه‌ها نیز زمینه‌ای برای پیگری مطالبات شما عزیزان ایجاد کرد.

گواه می‌دهم در طول 16 سال حضور در عرصه مجلس و مناصبی در این حوزه، همواره تلاش نمودم تا با اجتهاد سیاسی مصالح و منافع بلندمدت ملتم را بر سود و سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی و نگاه‌های فردی و جناجی ترجیح دهم و تصمیمی اتخاذ نمایم که در برابر قضاوت تاریخ و مردم و کشورم شرمنده نباشم، خاصه در مسائل اخیر در خصوص توافق هسته‌ای و تصویب طرح برجام و در زمانی که برخی مواضع‌شان بر منافعشان گره خورده بود تلاش کردم تا در مسیر تصمیمات استراتژیک نظام و تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کنم.

دلم زصومعه بگرفت و خرقه سالوس/ کجاست دیرمغان و شراب ناب کجا

حال در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمینه‌ای دیگر از تصمیم جهت ورود به میدان عمل ایجاد شد. میدانی که حضور در آن مستلزم سنجش عوامل بسیار بود. نگاهی به آینده اما بیانگر این موضوع است که راه برای ادامه مسیر توسعه شاهرود و میامی عزیز نیازمند اتحاد و همدلی آحاد مردم این خطه است.

از همین‌رو امیددارم تا آنچه از کم‌وکاستی‌ها در خدمت به شما مردم عزیز در طول 16 سال ایجاد شد را بر دیده بزرگواری نهید و از لطف، حلالیت را نصیبم گردانید. امیددارم تا در سایر مسئولیتها و وظایف محوله در کنار امور کاری بتوانم به عنوان سربازی کوچک در خدمت شما مردم عزیز و بزرگوار و لایق خدمت باشم.

در این نگاره جا دارد از تمامی علما، بزرگان، جوانان، بانوان، دوستان و سروران ارجمند که از تمامی نقاط شاهوار سرفراز، با حضور در دفتر کار، ارسال پیامک و یا مذاکره شفاهی خواستار حضور بنده در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی بودند تشکر کنم و به دلیل عدم حضور، پوزش بطلبم.

 

همچنین ضمن ابراز ارادات و احترام خویش به بزرگان و سروران ارجمند ملی که طی ملاقات‌های مختلف خواستار حضور بنده به عنوان نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران بودند، عدم ثبت‌نام خویش از تهران را حفظ حرمت و احترام به مردمان بزرگوار شاهرود و میامی می‌دانم که 16 سال با آرا خویش، پشتوانه محکمی در حضور بنده در خانه ملت بودند.

 

در پایان ضمن ابراز احترام به تمامی عزیزانی که به عنوان نامزد در عرصه پرتلاطم نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی وارد شدند و برای تعالی منطقه و مملکت آبروی خود را در طبق اخلاص نهاده‌اند، عرض می‌نمایم که چون حرکات قیم‌مابانه را در تضاد با خردجمعی می‌بینم از ابراز نظر راجع به شخص خاصی خودداری کرده و تنها رای خود را در روز انتخابات همگام با حماسه‌سازان ایران اسلامی، به صندوق رای خواهم انداخت.

از نزدیکان و منسوبین خود نیز می‌خواهم که در این عرصه ضمن تلاش برای هرچه‌ پرشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات و پرهیز از هرگونه تخریب انتخاباتی و فارغ از مصادیق، حفظ اخلاق، مودت و وحدت را سرلوحه کار خویش قرار دهند و همچون مردمان سایر ایران اسلامی پرشور و شعور در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند و حماسه‌ای دیگر در 7 اسفندماه بیافرینند.

سعدی ز خلق چند نهان راز دل کنی/ چون ماجرای عشق تو یک یک به در فتاد

 

کاظم جلالی 

کد خبر : ۳۳۲۸۴۰