خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت ارشاد:

مصوبه ممنوع‌ الخبری خاتمی به تایید رهبری نرسیده است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مصوبه ممنوع‌التصویری خاتمی به تایید رهبری نرسیده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نوش‌آبادی در نشست خود٬ اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری را مهم ارزیابی کرد و در توضیح وظایف وزارت ارشاد در تحقق این سیاست‌ها، گفت: ابلاغ این سیاست‌ها از سوی رهبری و دستور ویژه رئیس‌جمهور و تکلیفی که بر ارشاد معین شده، به‌طور کلی وظایفی را برعهده ما نهاده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارهٔ واکنش و موضع هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد در مقابل درج عکس و انتشار خبرهای سید محمد خاتمی در روزنامهٔ اطلاعات گفت: وزارت ارشاد وظیفه دارد براساس قانون مطبوعات عمل کند. در تبصره دو ماده ۵ مطبوعات نیز تصریح شده که مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاجراست و در صورت تخلف دادگاه نشریه‌های متخلف را می‌تواند تا دو ماه موقتا توقیف کند یا خارج از نوبت پرونده را رسیدگی کند.

وی ادامه داد: درخصوص ممنوع‌التصویر بودن سید محمد خاتمی، مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی که به تایید رهبری رسیده باشد؛ وجود ندارد. در ثانی این مصوبات زمانی لازم‌الاجراست که به تایید رهبری برسد اما تاکنون مصوبه‌ای به تایید رهبری نداشتیم. بنابراین این نظر قضایی در حوزه خودشان قابل پیگیری است. ما براساس مفاد قانون مطبوعات عمل می‌کنیم و دخالتی در این بحث نداریم. قانون به ما راه را نشان می‌دهد. امروز ما مصوبه‌ای برای ورود نداریم. الان نظر مقام‌های قضایی که در چارچوب مقررات است؛ دنبال می‌شود.

نوش‌آبادی ادامه داد: مطبوعات به لحاظ حساسیت‌ها قانون محکم است در ماده ۴ قانون مطبوعات تصریح شده هیچ مقام دولتی یا غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلبی درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید تا به سانسور نشریات مبادرت کند.

سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد: ما مطبوعات را در بیان مطالب آزاد می‌دانیم اما این آزادی با قید و شرط است و باید به امنیت ملی و مبانی کشور احترام گذاشت. قانون مطبوعات صراحتا حدود را مشخص کرده است و رسیدگی به جرایم در قانون پیش‌بینی شده است و فرا‌تر از قانون نمی‌توانیم با مطبوعات برخورد کنیم.

کد خبر : ۳۲۹۵۹۲