خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری مطرح کرد:

فراخوان عمومی اصولگرایان برای تجمیع جلسات انتخابات

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با بیان اینکه اصولگرایان اوایل هفته آینده برای تجمیع جلسات انتخاباتی فراخوان عمومی خواهند داد، گفت: ‌ در این فراخوان بحث تجمیع جلسات سه‌جانبه‌، چهارجانبه و یا هشت نفره اصولگرایان مطرح است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با تأکید بر تلاش اصولگرایان برای دستیابی به وحدت، اظهار کرد: در هر صورت وحدت‌ و تلاش برای دستیابی به وحدت در تمام جریان‌های سیاسی اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب وجود دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه حزب اساسنامه دار در کشور وجود ندارد، گفت: برگزاری این جلسات برای دستیابی به وحدت است و تقریباً چهار پنجم فعالیت‌ها صرف وحدت می‌شود و این خسارت‌هایی است که از نداشتن حزب داریم.

جلسات چندجانبه مشورتی بوده است

باهنر درباره برگزاری جلسات سه‌جانبه، چهارجانبه یا هشت نفره در جریان‌های اصولگرا، اظهار کرد: همه این جلسات بر پایه این است که وحدت ایجاد شود. البته در مورد جلسات چهارجانبه، بحث ائتلاف و مواردی از این قبیل را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند که این جلسات بیشتر موردی و مشورتی بوده است.

باهنر همچنین درباره حضور خود به دعوت حداد عادل در جلسات هشت نفره اصولگرایان که افرادی مانند زاکانی، آقاتهرانی، حبیبی در آن حضور دارند نیزاظهار کرد: حضور بنده در این جلسه برای مشورت کردن بوده است، البته اوایل هفته آینده فراخوان عمومی داده می‌شود تا جمع‌بندی و تجمیع حاصل گردد.

باهنر در بخش دیگری از این نشست در خصوص اعلام خبر تشکیل جمعیت رهروان ولایت، گفت: گویا یکی از اعضای شورای مرکزی رهروان ولایت این مسأله را مطرح کرده بود٬ اما آقای جلالی که ریاست فراکسیون را بر عهده دارند تکذیب کرده‌اند. ضمن اینکه ما معتقد هستیم مجموعه جریان‌هایی که در این خصوص فعال شوند هم جزو جریان اصولگرایی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری با عنوان اینکه هدفمان این است که تجمیع صددرصدی در جبهه اصولگرایان ایجاد شود، گفت: البته این بستگی به تلاش‌ها دارد اما قطعاً به صددرصد هم نخواهیم رسید. ممکن است ۸۰ یا ۹۰ درصد آن ایجاد شود. زیرا نهایتاً عده‌ای حضور پیدا نمی‌کنند.

بیش از دو لیست اصلاح‌طلبان-اعتدالیون و اصولگرایان در تهران مطرح نمی‌شود

باهنر در مورد لیست واحد انتخاباتی برای تهران نیز، اظهار کرد: معتقدم بیش از دو لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و همچنین اصولگرایان بیشتر مطرح نباشد. گرچه ممکن است لیست‌های پراکنده‌ای هم مطرح شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است تعداد افرادی که برای لیست تهران قابل تأمل و بررسی باشند حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر از طرف احزاب و گروه‌هایشان معرفی شوند که افراد موثری برای حضور در مجلس خواهند بود اما می‌دانیم که لیست تهران بیشتر از ۳۰ نفر جا و ظرفیت ندارد.

اتفاق‌های یاسوج را محکوم می‌کنیم

باهنر همچنین درباره اتفاقات دانشگاه یاسوج و حمله به آذر منصوری فعال سیاسی، گفت: ما بحث‌های خودسرانه را همیشه محکوم کرده‌ایم و برخوردهای غیرقانونی از هر طرف که باشد محکوم است و دستگاه‌های امنیتی و پلیس هم باید برخورد کرده و مواظبت کنند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری افزود: البته مجوزهایی هم که صادر می‌شود باید دقیق و حساب شده باشد نه اینکه خدای نکرده فردی مجوز بگیرد و بعد در جلسه سیاست‌های نظام را مخدوش کند و یا خلاف ارزش‌های فرهنگی سخنی به میان آورد. لذا اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد از هر طرف که باشد باید برخورد صورت گیرد و هر دو طرف قضیه باید خود را اصلاح کنند.

یارگیری از جریان رقیب

وی درباره اظهارات غلامحسین کرباسچی مبنی بر یارگیری از جریان رقیب، اظهار کرد: معمولاً فعالیت سیاسی یعنی همین، اتفاقاً فعالیت‌های سیاسی باید جاذبه در حداکثر امکان و دافعه در حداقل را داشته باشد. طبیعی است که اصلاح طلبان به بعضی از نیروهای ما طمع کنند و در جریان اصولگرا هم همین باشد. ما الان نیروهایی داریم که اختلافشان فقط قبیله‌ای است در حالی که مواضع یکساین دارند لذا اگر اختلافی هم مطرح می‌شود باید مبتنی بر مواضع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری تأکید کرد: بنابراین در رفتارهای سیاسی اشکالی ندارد که به دوستان ما طمع داشته باشند یا از طرف ما هم اینگونه باشد. بلکه باید تلاش کنیم با استدلال و قدرت جذب نیرو داشته باشیم.

تا اتهامی ثابت نشده اعلام اسم متهم صحیح نیست

باهنر در خصوص رویکرد قوه قضائیه در بحث مفاسد اقتصادی و اینکه گفته می‌شود ردپای پسر یکی از وزرای پیشین در دکل نفتی دیده می‌شود، ‌ گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و تاکنون نیز کارنامه خوب و قابل دفاعی ارائه کرده است، البته اینکه در سوال به اسامی اشاره شد قوه قضائیه خود برخورد می‌کند اما تا اتهامی ثابت نشده و مجرمی محکوم نشده می‌دانیم که اعلام کردن اسم شخص، تابع ضوابط قوه قضائیه است. به عنوان مثال در مورد متهم (ب. ز) با اینکه همه او را می‌شناسند اما چهره او را در رسانه‌ها تار می‌کنند.

باهنر افزود: بنابراین بیخودی اسم بردن صحیح نیست، حتی از سخنگوی قوه قضاییه هم که سوال شده اسم نبرده است. در عین حال بنده معتقدم برخورد قوه قضائیه با مفسدان خوب است و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز کارهای زیربنایی خوبی را انجام می‌دهد. دولت هم به صورت جدی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

در تبلیغات مجلس سوم دستگیر شدم

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با تندرو‌ها هنگام سخنرانی‌ها و تجمعات، اظهار کرد: خیلی نمی‌خواهم به گذشته برگردم اما اگر نگاهی کوتاه به رفتارهای خودسرانه داشته باشیم می‌بینیم که در هر دو طرف وجود داشته است. در بین اصلاح‌طلبان نیز داشته‌ایم که برخوردهای خودسرانه داشته‌اند. به عنوان مثال گروه تحکیم وحدت در مجلس سوم اجازه سخنرانی به ناطق در مسجد دانشگاه را نداد و حتی من که در مجلس سوم تبلیغات انتخاباتی می‌کردم دستگیر شدم؛ از این موارد داشته‌ایم.

با برخوردهای غیرقانونی و خودسر مقابله می‌شود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری همچنین یادآور شد: مورد دیگر اینکه زمانی که آقای خوئینی‌ها دادستان کشور بودند و آقای ناطق هم وزیر کشور بود عده‌ای خودسر در تهران بر روی صورت خانم‌هایی که حجاب مناسب نداشتند اسید پاشیدند و با پیگیری‌های آقای ناطق این افراد دستگیر شدند. در حالی که دادستانی معتقد بود باید آنها را آزاد کنیم. لذا بنده معتقدم که برخوردهای غیرقانونی و خودسر از هر طرف که باشد نباید از آن‌ها دفاع کرد. آنهایی هم که مجوز صادر می‌کنند باید دایره مواضع در کنترلشان باشد.

لایحه‌ شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی شتابزده تهیه شده بود

باهنر درباره لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی که دوفوریت آن در مجلس رأی نیاورد هم اظهار کرد: لایحه‌ای که به مجلس ارائه شد چندان دقیق نبود و مشخص بود دولت شتابزده تهیه کرده و معمولاً در طرح‌ها یا لوایح دوفوریتی کیفیت فدای زمان می‌شود. لذا اکنون کمیسیون مربوطه بررسی‌های خود را انجام می‌دهد. البته اگر تأخیر به وجود آید می‌توانیم با جمع‌آوری امضا در حدنصاب خارج از نوبت آن را در دستور کار قرار دهیم و عدم رأی نیاوردن دو فوریت آن را جبران کنیم.

وی درباره اینکه اخیراً مطرح شده لایحه برنامه ششم توسعه در بهمن‌ماه توسط مجلس به دولت ارائه می‌شود، گفت: تا جایی که اطلاع دارم می‌خواهند برنامه ششم و بودجه ۹۵ را با هم به مجلس برسانند٬ اما اینکه بتوانیم برنامه ششم را قبل از بودجه ۹۵ تصویب کنیم این بحث منتفی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری افزود: برنامه ششم هم دچار تحولات خوبی شده و بیشتر شاخص‌های کلان در آن مطرح است و بر همین اساس خیلی با بودجه تداخل نخواهد داشت، لذا تلاش می‌کنیم که با کمک نمایندگان بررسی‌ها انجام شود.

توضیحات ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات

باهنر درباره اینکه دادستانی اعلام کرده که رئیس دولت اصلاحات ممنوع‌التصویر است، گفت: دادستانی یک سری اختیارات قانونی دارد و شرایطی در کشور وجود دارد که برای همه یکسان است و کسانی که وارد انتخابات می‌شوند باید تکلیفشان و موضعشان را با فتنه روشن کنند. اینجا دیگر بحث حزبی مطرح نیست٬ بلکه موضوع ملی است.

ناطق نوری سرمایه‌ جریان اصولگرایی است

باهنر درباره انتقاداتی که به ناطق نوری وارد می‌شود نیز اظهار کرد: ایشان جزو سرمایه‌های اصولگرایی هستند در حالی که عده‌ای تصور می‌کنند اگر ایشان فعال شوند از جریان اصلاح‌طلب خواهند بود در حالی که اینطور نیست و ایشان را جزو ظرفیت‌های انقلاب و اصولگرایی می‌دانیم.

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی

دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری همچنین درباره نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، گفت: درد مشترک همه بشریت امروز درد تروریست است. مسلمانان بیش از همه از این پدیده شوم ضربه خوردند و باید همه بخواهند و اراده قوی داشته باشند که در مقابل این پدیده شوم بایستیم.

کد خبر : ۳۲۶۴۳۱