خبرگزاری کار ایران

منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

کار کمیسیون برجام با قرائت گزارش آن به پایان رسید/ جلوی لغزش‌ها را گرفتیم

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: مسئولیت کمیسیون ویژه بررسی برجام بلافاصله پس از قرائت گزارش این کمیسیون توسط نقوی حسینی در صحن علنی مجلس به پایان رسید.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، اظهار داشت: معتقد بودیم یک‌سری لغزش‌گاه‌هایی وجود دارد که باید جلوی آنها گرفته می‌شد. مجلس بر مبنای وظیفه اصلی خود این موضوع را رصد کرد و بر این اساس از لغزش‌گاه‌ها جلوگیری شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شروط مدنظر مجلس در طرح اجرای برجام با شروط مستتر در توافق جامع اقدام مشترک، تداخل ندارند، یادآور شد: فکر نمی‌کنم اجرای این طرح مشکلی برای دولت ایجاد کند٬ ما سعی کردیم هم جلوی لغزش‌گاه را بگیریم٬ هم به‌گونه‌ای در روند کار تسهیل ایجاد کنیم. چراکه اگر دولت این مصوبات را نداشت، از مبنا دچار مشکلاتی می‌شد و نمی‌توانست در این خصوص عمل کند. به همین دلیل فکر می‌کنم کار مجلس در جهت کمک به دولت بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش تلاش اعضای مخالف برجام در کمیسیون ویژه برای احیای این کمیسیون،‌ اعلام کرد:‌ ماموریت کمیسیون ویژه کاملاً روشن است. این کمیسیون‌ها در شرایط استثنایی ماموریت بررسی، تهیه و ارائه گزارش به صحن علنی مجلس را برعهده دارند و در این رابطه هم آنچه بر دوش کمیسیون برجام گذاشته شده‌ بود، بررسی و ارائه گزارش آن به صحن علنی مجلس بود که این مسئولیت بلافاصله پس از اتمام قرائت گزارش توسط آقای نقوی حسینی در صحن به اتمام رسید و هیات رئیسه نمی‌توانست کاری را به کمیسیون ویژه ارجاع بدهد.

وی در واکنش به ارسال پیامک‌های مخالفان برجام به نمایندگان مجلس اضافه کرد: به هر حال ما هم‌اکنون از این مرحله عبور کردیم و باید بر روی همکاری‌های دولت و مجلس در اجرایی شدن برجام صحبت کنیم. در آن مقطع زمانی خاص تلاش‌هایی از سوی مخالفان صورت گرفت، ولی امروز وارد فاز و مختصات جدیدی شدیم که به نظر می‌آید باید همراهی و همدلی میان دولت و مجلس را برای هموار شدن مسیر اجرای برجام در دستور کار قرار بدهیم و بتوانیم وارد فاز عملیاتی بشویم.

وی افزود: تا امروز مسائلی درباره تصویب یا عدم تصویب، ارائه پیشنهادها و نحوه برخورد با برجام مدنظر بود اما امروز همه باید به دولت کمک کنند، چراکه دولت به تعبیر مقام معظم رهبری در گود است و همگی باید کمک کنیم تا موجب سربلندی کشور را ایجاد کند. به هر حال دولت سکان‌دار کشتی نظام است.

نماینده مردم کاشان با اشاره به تصویب طرح اجرای برجام توسط شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها بر این قرار گرفت که نقطه‌نظرات و مشکلاتی که ممکن است فراروی طرح برجام باشد، مرتفع بشود و همانطور که شورای نگهبان هم این طرح را تایید کرد٬ این طرح نه مشکل شرعی و نه مشکل قانونی داشت.

کد خبر : ۳۱۳۶۹۶