خبرگزاری کار ایران

احمدی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

به حکم علی شریعتی اعتراض کردیم/ توقع مجازات ۱۲ سال حبس را نداشتیم

وکیل علی شریعتی در مورد وضعیت پرونده موکلش گفت: رسیدگی به پرونده در شعبه ۱۵ به پایان رسیده و حکم صادر شده است که در موعد قانونی ما به رای دادگاه اعتراض کرده‌ایم که پرونده به دادگاه تجدید نظر فرستاده شده است.

نعمت احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: پرونده علی شریعتی دانشجوی یکی از نادر‌ترین پرونده‌هایی است که من تا به حال داشته‌ام که به باور من از حالت متعارف خارج است. به علی شریعتی چندین اتهام را به وارد کرده‌اند و متهم شناخته شده اما به عنوان وکیل پرونده٬ ادله قابل قبولی ندیدم٬ اما موکلم به ۱۲ سال ۹  ماه (نزدیک به ۱۳ سال) حبس محکوم شده است.

وی در مورد یکی از اتهام‌های موکلش که مصاحبه با رادیوهای خارجی عنوان شده است، توضیح داد: موکل من چنین تماس‌هایی نداشته است و چنین اتهامی را نپذیرفته است.

وکیل علی شریعتی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اتهام‌های موکل من توهین به رییس‌جمهور است که با توجه به اینکه موکل من از اعضای فعال ستاد حسن روحانی بوده و همچنین فعالیت‌های بسیاری در حمایت از توافق هسته‌ای داشته این اتهام چندان موجه به نظر نمی‌رسد.

وی همچنین گفت: شخصا به عنوان یک وکیل معتقدم نباید اتهام‌ها را به مسئولان نسبت داد زیرا جایگاهی برای خود دارند که اگر اسمی از آن برده شود٬ خدشه به آن جایگاه وارد شده است. نسبت به رییس‌جمهور نیز همین‌گونه است. اگر نقدی به عملکرد بوده نباید به معنای توهین تلقی شود. به کار بردن کلمات موهن توهین محسوب می‌شود که موکل من در اقدامات و فعالیت‌های خود چنین عملکردی نداشته و حتی از حامیان دولت روحانی بوده است. این مسئله عجیب است که شخصی با پیشینه فعالیت‌های در چارچوب و حمایتی از دولت به اتهام توهین به ریاست جمهوری محاکمه شود.

احمدی عنوان کرد: در مورد اتهام‌های مختلف دفاع صورت گرفت٬ اما انتظار نداشتم که اشد مجازات برای علی شریعتی در نظر گرفته شود.

وی در پایان در مورد آخرین وضعیت پرونده موکلش توضیح داد: در مهلت تعیین شده از سوی دادگاه اعتراض خود را به رای صادره اعلام کردیم که در دادگاه تجدیدنظر مورد بازنگری قرار گیرد و امیدوارم دادگاه تجدیدنظر با دقت بیشتری رای صادر شده را مورد بازبینی قرار دهد.

وکیل شریعتی در مورد وضعیت کنونی پرونده موکلش گفت: رسیدگی به پرونده در شعبه ۱۵ به پایان رسیده و حکم صادر شده است. در موعد قانونی ما به رای دادگاه اعتراض کرده‌ایم و پرونده به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شده است٬ اما توقع ما این نبود که چنین مجازات سنگینی صادر شود.

کد خبر : ۳۱۱۹۵۹