خبرگزاری کار ایران

پایان سومین جلسه دادگاه میلیاردر نفتی؛

۲میلیارد و ۷۰۰میلیون یورو کلاهبرداری از وزارت نفت/ قول پرداخت بدهی‌ توسط وکلای خارجی

نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: زنجانی به همراه دو متهم دیگر با مشارکت در عملیات باندی٬ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از وزارت نفت کلاهبرداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک زنجانی لحظاتی پیش به همراه رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی و سایر وکلای مدافع خود وارد دادگاه شد تا سومین جلسه رسیدگی به اتهامات وی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شود.

تاکنون دوجلسه از دادگاه بابک زنجانی برگزار شده که درجلسه نخست رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی حدود صفحه از کیفرخواست قرائت شد که مهم‌ترین اتهام زنجانی با عنوان فساد فی الارض توسط نماینده دادستان قرائت شد.

در جلسه دوم رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی با احتساب جلسه اول حدود ۱۳۷ صفحه از کیفرخواست قرائت شد که با حساب کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای زنجانی، حدود ۱۰۰ از کیفرخواست هنوز قرائت نشده است.

در جلسه دوم مهم‌ترین قسمت در قرائت اتهامات زنجانی، رابطه او با برخی افراد در قرارگاه خاتم برای پیشبرد عناوین مجرمانه خود بود و همچنین امضای سه وزیر و چند مقام مسئول دولت محمود احمدی‌نژاد در تایید بانک بابک زنجانی که البته درپی این اتفاق وزرای اقتصادی دولت قبل، با صدور بیانیه‌ای از دادستان خواستند اگر رابطه‌ای وجود دارد، شفاف عنوان شود.

ساعت ۰۸:۳۳
ورود بابک زنجانی به دادگاه

بابک زنجانی لحظاتی پیش به همراه رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی و سایر وکلای مدافع خود وارد دادگاه شد تا سومین جلسه رسیدگی به اتهامات وی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شود.

ساعت ۰۹:۰۰
ورود بابک زنجانی به دادگاه

با دستور قاضی صلواتی سومین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی به صورت رسمی آغاز شد.

با آغاز سومین جلسه دادگاه میلیاردر نفتی٬ قاضی صلواتی اعلام کرد: در پی اعلام وکلای خارجی متهم در مورد ارائه پیش‌نویس ضمانت‌نامه بدون قید و شرط برای پرداخت بدهی‌های متهم به شرکت HK مدیر کل امور حقوقی شرکت نفت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند تا با همکاری وکلای متهم بدهی بیت‌المال بازگردانده شود.

در ابتدای این جلسه هم قاضی نسبت به علنی بودن دادگاه و عدم اجازه انتشار جزییات دادگاه تذکراتی داد.

ساعت ۰۹:۳۰
تحویل یک میلیون بشکه نفت به بابک زنجانی

به گزارش ایلنا، نجفی نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست بابک زنجانی گفت: پیمانکاران وزارت نفت به عملکرد بابک زنجانی در پرداخت‌ها اعتراض‌ داشتند. متهم مکلف بود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را به آنها بدهد٬ اما فقط مبلغ محدودی را پرداخت کرده و مابقی را صرف امور شخصی خود کرده است. پرداخت‌های متهم با تاخیر بوده است.

وی افزود: اوایل سال ۹۱ (ب . ز) با همکاری دیگر متهمان و اعتمادی که از یکی از بانک‌های داخلی کسب کرده بود با وساطت (م . س) به دنیای معاملات نفتی وارد می‌شود و (م . س) او را مالک دو بانک در خارج از کشور معرف می‌کند تا با فروش نفت به او موافقت شود.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: زنجانی روش پرداخت را واریز نقدی در خارج از کشور معرفی می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده (ب . ز) از طریق (ک . د) معاون شرکت نیکو به (س . ج) معرفی و در لوزان با یکدیگر دیدار می‌کنند. او در این ملاقات مدعی می‌شود که در خارج از کشور مخازن متعددی دارد٬ برای همین در اوایل سال ۹۱ به دلیل تشدید تحریم‌ها که فروش نفت کاهش یافته بود٬ این ادعای بابک زنجانی برای مدیران شرکت نفت مهم به نظر می‌رسد. طبق تحقیقات انجام شده او یک میلیون بشکه نفت از صندوق بازنشستگی شرکت نفت به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو تحویل گرفته است.

نجفی گفت: با معرفی (ح . ف) در بانک مرکزی و به خاطر سوابق آشنایی با مدیران نفتی در مورخ ۷/۴/۹۱ زنجانی موفق به اخذ مجوز از سه وزیر وقت و رئیس وقت بانک مرکزی می‌شود. زنجانی به همراه دو متهم دیگر با مشارکت در عملیات باندی٬ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از وزارت نفت کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: در مقابل (ب . ز) برای پاس شدن کارهای متقلبانه خود از این مبلغ محدودی را با تاخیر به پیمانکاران پرداخت می‌کند و اما نسبت به بقیه پرداخت‌ها ترتیب اثر نمی‌دهد. (ب . ز) علت عدم پرداخت این مبالغ را تحریم شدن بانک fib اعلام می‌کند که این اظهارات بی‌اساس است چرا که پیش از تحریم FIB شرکت H.K دستور پرداخت‌ها را صادر کرده بود. او از همین طریق مدت‌ها مدیران وزارت نفت، سازمان بازرسی، ‌وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را در مورد استرداد و واریز مبلغ به حساب درگیر کرده است.

نجفی یادآور شد: (ب . ز) در طول تحقیقات شعبه بازپرسی اولا از اثبات مالکیت خود در بانک FIB گریزان بوده٬ اما با انجام تحقیقات زنجانی ناگریز شد مالکیت خود بر این بانک را بپذیرد. زنجانی همچنین در صدد بود بانک FIB را معتبر و دارای مشتریان متعدد معرفی کن٬ اما با ادامه تحقیقات مقدماتی مشخص شد که این بانک اسناد و ترازنامه مالی ندارد و اصلا سپرده‌گذارانی برای سرمایه گذاری در این بانک وجود ندارد.

نماینده دادستان با بیان اینکه سطح فعالیت بانک FIB بسیار محدود بوده٬ گفت: در شعبه کوالالامپور اصلا عملیاتی انجام نمی‌شده (ب . ز) با استقرار یک سیستم ریموت در تهران کلیه کارهای FIB را در تهران انجام می‌داد. طبق تحقیقات انجام شده کلیه فعالیت‌های مفسدانه (ب . ز) در بستر بانک FIB  انجام شده و دیگر متهمان پرونده نیز در این زمینه با او همکاری داشتند.

ساعت ۱۰:۳۰
وکیل بابک زنجانی: کارشناسان صلاحیت ندارند / نماینده دادستان: کارشناسان ما از سر راه نیامده‌اند

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه بررسی پرونده میلیاردر نفتی وکیل مدافع (ب . ز) از قاضی اجازه خواست و گفت: همانطور که نماینده دادستان گفت در این پرونده نیاز به کار کارشناسی است و این ایرادی است که ما هم به پرونده وارد می‌دانیم٬ اما از نظر ما آنطور که نماینده دادستان گفت کارشناسان بانک مرکزی صلاحیت اظهار نظر قضایی ندارند.

وی افزود: ایرادهای زیادی به اظهارات بانک مرکزی در این زمینه وارد است برای همین به نظر من خلا نظریات کارشناسان دادگستری ذی‌صلاح در امور بانکی در این پرونده مشهود است. در خیلی از موارد که مقام قضایی ابهام داشته به موارد مذکور لباس کیفری پوشانده است برای همین به نظر ما اگر کارشناسان دادگستری ذی‌صلاح در امور بانکی در این خصوص نظر بدهند٬ بهتر است.

در ادامه نجفی نماینده دادستان گفت: نظر کارشناسان بانک مرکزی در پرونده های این‌چنینی مستند است. بانک مرکزی به عنوان یک مقام رسمی بهترین کارشناسی است که می‌تواند نظر بدهد و ما در این مورد از بهترین کارشناسان استفاده کردیم کارشناسان ما از سر راه نیامده‌اند. تشخیص این مسئله با قاضی است که دادسرا در این مورد به قناعت رسیده است.

ساعت ۱۰:۰۰
اعلام تنفس  ۱۵ دقیقه‌ای

قاضی صلواتی با اعلام تنفس کوتاهی٬ ادامه دادگاه را به ۱۵ دقیقه بعد موکول کرد.

ساعت ۱۰:۳۰
درخواست بابک زنجانی از خواهرش برای تغییر حواله‌ها

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه سومین جلسه از دادگاه میلیاردر نفتی نماینده دادستان عنوان کرد: (ب . ز) همه عملیات بانکی متقلبانه و فسادانگیز خود را با اعتبار وام ارزی ۱۵ میلیارد یورویی از شرکت آیوان مستند کرده بود در حالی که در تحقیقات بر خلاف این ادعا ثابت شد و با استعلام بازپرس از بانک مرکزی در مورد شرکت آیوان پاسخ واصله حاکی از آن است که شرکت سورینت شرکتی به نام آیوان در زیرمجموعه خود ندارد و شرکت آیوان هیچ تسهیلاتی به مشتریان خود نداده است.

وی افزود: (ب . ز) در تحقیقات مقدماتی به کرات به منابع ارزی در شرکت آیوان اشاره کرده و در مقابل از او خواسته شده که پرینت‌های لازم را ارائه کند اما به دلیل اینکه (ب . ز) با عوامل خارج از زندان در ارتباط بوده از بهاره زنجانی خواهر خود خواسته که در پرینت سوابق حوالجات مشتریان چند ردیف را تغییر داده و آن را به عنوان پرینت حساب ارائه کند در این زمینه از (س . چ) تحقیق شده و او به این موارد اضافه شده به پرینت‌ها اشاره کرده است.

نجفی با اشاره به اقدامات متقلبانه (ب . ز) در خصوص کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق گزارش کار‌شناسان بانک مرکزی یکی از بحث برانگیز‌ترین وجوه انتقال یافته به حساب بانک مسکن خرید ۱۳۸ شرکت از تامین اجتماعی است و وجوه واریز شده به موسسه توسعه در خرداد ماه ۹۲ است.

وی گفت: در این مورد تحقیقات گسترده‌ای شده و برای کشف حقایق و منشاء وجوه ارسالی مشخص شود مستندات یافت شده حاکی از آن است که مبالغ ارسال شده به بانک مسکن و موسسه توسعه فاقد منشا واقعی و حاوی جعل اسناد است. خلق پول کاذب در حالی صورت گرفته که (ب . ز) در پی افزایش دسترسی‌های خود به منابع پولی کشور و گسترش فعالیت‌های نفتی خود بوده است.

ساعت ۱۰:۴۰
نماینده دادستان: افتتاح حساب هلدینگ و واریز ۴ میلیارد یورو در قالب وام سه ساله در آن

نماینده دادستان گفت: طبق اظهارات خانم (م) از کارمندان (ب . ز) در شرکت هلدینگ سورینت کیش پیام‌ها طبق دستور (ب . ز) در سیستم ایجاد شده و بانک اسلام مالزی پیامی صادر نکرده است. در ۲۶ آذر سال ۹۱ طبق نامه‌ای در همین تاریخ رئیس هیات مدیره تامین اجتماعی به مرتضوی دستور می‌دهد حساب‌های ارزی بانک رفاه نزد بانک مسکن طی نامه‌ای به وی اعلام شود و تفاهمنامه‌ای میان هلدینگ سورینت قشم و سازمان تامین اجتماعی منعقد می‌شود که سقف آن ۴ میلیارد یورو است.

نماینده دادستان خاطر نشان کرد: تمام پیام‌ها در رایانه خانم (م) بازیابی شده و بخشی که پاک شده بود ریکاوری شده است (ب . ز) به خانم (م) و قائم مقام سورینت می‌گوید حساب هلدینگ افتتاح و ۴ میلیارد یورو در قالب وام سه ساله در آن واریز شود. بانک FIB مبلغ ۴۴۲ میلیارد ین ژاپن از حساب دبی به حساب بانک رفاه به نفع سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کند.

نجفی عنوان کرد: علاوه بر این شرکت کیش نیز با هدف تامین منابع مالی قراردادی با شهرداری منعقد می‌کند و برای تضمین ضمانت نامه ۸۰ هزار میلیارد ریال از موسسه توسعه اخذ می‌کند. در اینجا گفته شده که نام ذی‌نفع با شماره حساب مطابقت نداشته است. در تاریخ ۴ دیماه ۹۱ تمامی مجموعه‌های زنجانی تحت لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد.

ساعت ۱۱:۰۰
(م . ش) دچار افت فشار شد

در مدت تنفس ۱۵ دقیقه‌ای دادگاه (م . ش) یکی از متهمان پرونده دچار افت فشار شد و مسئولان دادگاه با دادن آب‌قند به وی تلاش کردند هر چه سریع‌تر حال وی بهبود پیدا کند.

ساعت ۱۱:۱۵
پایان قرائت کیفرخواست بابک زنجانی/ درخواست مصادره اموال

دقایقی پیش قرائت کیفر خواست (ب . ز) به پایان رسید در پایان قرائت کیفر خواست متهم ردیف اول نماینده دادستان در خواست مصادره اموال (ب . ز) را از دادگاه مطرح کرد.

ساعت ۱۱:۳۰
آغاز قرائت کیفرخواست (م . ش)

نماینده دادستان پس از پایان قرائت کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای بابک زنجانی٬ قرائت کیفرخواست متهم ردیف دوم (م . ش) را آغاز کرد.

نماینده دادستان در قرائت کیفر خواست م ش گفت: (م . ش) متعهد شده بود تمام محموله‌های نفتی را بفروشد و از ز درصد پول آن را بگیرد٬ اما در عمل فقط ۴۰۰ میلیون دلار به ز پرداخت کرده و الباقی را نداده است. در سال ۹۲ (ب . ز) نامه‌ای را از طریق ایمیل به (م . ش) می‌نویسد که اظهارات او نشان می‌دهد (م . ش)۴۰ میلیارد دلار نفت را فروخته بود٬ اما تنها ۴۰۲ میلیون دلار آن را به (ب . ز) داده است که موجب اعتراض(ب . ز) نیز قرار گرفته.

ساعت ۱۲:۰۰
نماینده دادستان: متهمان می‌گویند محموله‌های نفتی به شخص (م . ش) تحویل داده شده است

نجفی نماینده دادستان تهران افزود: از پول‌هایی که (م . ش) هزینه کرده است٬ ۲۳۵ میلیون دلار سهام آنول ایر ترکیه؛ ۲۳۵ میلیون دلار برای خرید هواپیمایA۳۰۰ ؛  ۳۹ میلیون دلار برای خرید هواپیمایA۳۲۰  ؛ ۲۵میلیون دلار برای خرید هواپیمایRG ؛ ۵۰ میلیون دلار هزینه نگهداری محموله‌ها در آسیا؛ ۱۴ میلیون دلار خرید دو کشتی ۱۷۰۰ کانتینری و ۱۱۰ میلیون دلار به حساب شرکت‌های مختلف واریز شده است.

نماینده دادستان گفت: نکته قابل توجه این است که به دلیل تابعیت انگلیسی (م . ش) ۴۹ درصد سهام هواپیمایی انول ایر ترکیه به نام او ثبت شده است.

وی با بیان اینکه براساس اظهارات متهمان تمام محموله‌های نفتی به شخص (م . ش) تحویل داده شده است٬ گفت: این درحالی است که (م . ش) آنها را رویت نکرده و آنها را تنها از بنادر جزیره خارک تحویل گرفته و به شرکت فال واگذار کرده است.

نماینده دادستان یادآور شد: (ب . ز) در اظهارات خود عنوان کرده که شرکت فال را م. ش شناسایی کرده و ۱. ۲۰۰ میلیون یورو و ۴۰۰ میلیون دلار از این شرکت گرفته بود اما بقیه پول را نداده بوده است و (م . ش) به بهانه‌های مختلف گفته بود که چون نفت و آب را مخلوط کرده بود٬ شرکت فال پول نمی‌دهد. یکبار هم گفته بود این شرکت ورشکسته شده است.

ساعت ۱۲:۱۰
نامه بابک زنجانی به (ش) و تهدید ضمنی وی !

نماینده دادستان عنوان کرد: در سال ۹۲ (م . ش) از طریق ایمیل نامه‌ای را از (ب . ز) دریافت می‌کند که در آن آمده است:

«سلام، آقای (ش) سعی کردم نامه‌نگاری با شما نداشته باشم٬ اما نتوانستم خود را نگه دارم شما بر خلاف ظاهرتان افراد خدا‌شناسی نیستید. یادم هست که گفتید ۳۳ میلیارد دلار به ایرباس دادید٬ اما من را بدهکار نگه داشتید و حالا برنده ماجرا هستید و به همه جا رسیده‌اید. این روز‌ها می‌گذرد٬ اما من ساکت نخواهم ماند. در ضمن پول بارهای نفتی را که گرفتی را هم ندادی و هواپیماهای RG هم هنوز گیر هستند و معلوم نیست پول هواپیماهای ۳۲۰ را هم چه کار کرده‌اید.»

دکتر جان شما و خانواده‌تان زندگی خوبی نخواهید داشت.

ب. ز ۱۵ آبان ۹۲

ساعت ۱۲:۳۰
آغاز دادگاه نوبت ظهر

پس از پایان نوبت صبح دادگاه٬ قاضی صلواتی دستور ادامه دادگاه در نوبت عصر را داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفر خواست (م . ش) گفت: با توجه به سطح‌ آگاهی (م . ش) به اعتبارات مالی بانک‌ها و اطلاع او از بانک FIB این مراودات بین وی و بابک زنجانی صورت گرفته است.

باتوجه به اینکه م. ش از عدم گشایش اعتبارات اسنادی آگاه بوده از اینکه یازده فقره اعتبارات اسنادی به شرکت H.K فاقد اعتبار بوده نیز اطلاع داشته و توجهی نکرده وهمه محموله‌ها را به شرکت فال فروخته و بخشی از وجه آن را دریافت نکرده است.

نماینده دادستان گفت: تنها جایی که (م . ش) از این وجوه بهره‌مند نبوده حساب H.K در بانک FIB بوده است. مشارکت (م . ش) و بابک زنجانی در ارتکاب جرائم منجر به فساد و اخلال در نظام اقتصادی به حوزه خرید محموله‌های نفتی با اسناد غیر واقعی خلاصه نمی‌شود. به موجب گزارش فساد تدابیر ویژه ریاست جمهوری مبلغی از شرکت نیکو در حق بابک زنجانی پرداخت شده است بابک زنجانی تعهد داشته این مبلغ را در حساب شرکت H.K واریز کرده تا برای توسعه شرکت پارس جنوبی هزینه شود.

نجفی با بیان اینکه مدیران شرکت HK یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در حساب FIIB منابع داشتند٬ گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو نیز برای پیمانکاران به بابک زنجانی داده شده و شرکت HK دستور داده که برای شتاب بیشتر تمامی منابع ارزی هر چه زود‌تر پرداخت شود بابک زنجانی در این میان از تحریم‌ها استفاده کرده و این مبالغ را صرف امور شخصی خود کرده است یکی از اشخاصی که در تطهیر عواید حاصل از جرم بابک زنجانی اقدام کرده (م . ش) است.

ساعت ۱۳:۰۰
حال متهم ردیف سوم بهم خورد

نماینده دادستان ادامه داد: (م . ش) در تحصیل عواید حاصل از جرم نقش موثری داشته و او اکثر قریب به اتفاق محموله‌های نفتی را تحویل گرفته و آنها را به فروش رسانده و عواید حاصل از منابع شرکت نیکو را بابک زنجانی با همراهی (م . ش) جابجا، انتقال و تبدیل کرده است. یکی از اشخاصی که از منابع نیکو وجوهی را دریافت کرده (م . ش) است وضعیت دریافت و پرداخت وجوه بابک زنجانی و (م . ش) به شرکت نیکو خلاصه نمی‌شود مراودات با بابک زنجانی اهمیت قابل توجهی داشته و استعلام‌های بازپرس از مراودات مالی دو نفر موید همین مسئله است.

در این میان حال متهم ردیف سوم پرونده به هم خورد و به بیرون از جلسه دادگاه منتقل شد در این میان قاضی به خبرنگاری که قصد خروج از دادگاه را داشت گفت که سرجایش بنشیند.

ساعت ۱۳:۱۰
اتهام فساد فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی برای (م . ش)

نماینده دادستان در پایان با اشاره مجدد به اتهامات م. ش گفت: (م . ش) متهم به فساد فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو و مشارکت در پولشویی است طبق قانون مبارزه با ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری درخواست محکومیت و مجازات و مصادره اموال متهم را داریم ضمنا زمان وقوع این جرایم سال ۹۱ و مکان آن در ایران، ‌امارات، ‌مالزی، ترکیه و تاجیکستان بوده است.

در جلسه امروز قرائت کیفرخواست (ح . ف . ه) متهم ردیف سوم بدون حضور وی آغاز شد. حال (ح . ف . ه) هنگام جلسه دادگاه بهم خورد که وی را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند.

وکیل (ح . ف . ه) درخواست کرد قرائت کیفرخواست به‌خاطر عدم حضور موکلش به تاخیر بیفتد که قاضی گفت حضور وکیل کفایت می‌کند.

وکیل (ح. ف. ه) از دادگاه درخواست کرد به علت اینکه ملاقاتی با موکلش نداشته٬ باید موکلش برای قرائت کیفرخواست حضور داشته باشد٬ چراکه وی کیفرخواست را خوانده بود اما موکلش کیفرخواست خود را ندیده بود. قاضی صلواتی در پاسخ به وکیل (ح . ف . ه) گفت می‌توانستید با موکلتان ملاقات کنید. پس از صحبت قضای قرائت کیفرخواست (ح . ف . ه) بدون حضور خود وی توسط نماینده دادستان انجام شد.

نجفی نماینده دادستان ضمن قرائت کیفر خواست متهم ردیف سوم پرونده (ح . ف . ه) گفت: (ح. ف. ه) متهم به فسادفی‌الارض با علم به موثر بودن اقدامات، مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل شبکه سازمان یافته جعل پول‌شویی مشارکت د ر کلاه‌برداری از شرکت H.K و مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی طی ۵ فقره چک ۴۴۴ میلیارد ین ژاپن است. و مشارکت پولشویی است.

وی با بیان اینکه اقدامات بابک زنجانی با مشارکت (ح . ف . ه) صورت گرفته است٬ گفت: حسب اظهارات بابک زنجانی مبلغ ۵ میلیون یورو به (ح . ف . ه) پرداخت شده سید شمس‌الدین حسینی مهدی غضنفری، ‌رستم قاسمی و محمود بهمنی طی مصوبه ۷/۴/۹۱ بنا به درخواست شرکت نیکو موافقت کردند که منابع ارزی سهم وزارت نفت به حساب FIB واریز شود.

نماینده دادستان افزود: طبق اظهارات (ک . د)، (ح . ف . ه) و بابک زنجانی در جلسه‌ای از این مصوبه اطلاع داشتند. اهمیت این مصوبه به حدی است که مدیران شرکت نیکو و H.K می‌گویند از طرف سه وزیر و رئیس بانک مرکزی بانک FIIB تایید شده بود٬ البته ستاد تدابیر ویژه رئیس‌جمهوری این مصوبه را تصویب نکرده و وزرا به تنهایی آن را امضا کردند٬ بنابراین باید از این ستاد نیز استعلام‌های لازم صورت گیرد.

ساعت ۱۳:۳۰
پایان دادگاه جلسه سوم؛ جلسه آینده

سومین جلسه از دادگاه رسیدگی به پرونده میلیاردر نفتی در حالی دقایقی پیش به پایان رسید که قاضی پرونده اعلام کرد جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده ۹ آبان خواهد بود.

قاضی صلواتی گفت: علیرغم فرصت دو ماهه‌ای که وکلای متهمان داشته‌اند٬ اما آنها برای بار دوم تقاضای استمهال کرده‌اند. این تقاضا به منظور عدم مطالعه دقیق و ضیق وقت و مطالب مندرج در کیفرخواست مطرح شده است و با بررسی جوانب امر و هماهنگی جهت جلوگیری از تضییع حقوق متهمان با این تقاضا موافقت شده و ادامه رسیدگی به این پرونده به ساعت ۸:۳۰ تاریخ ۹ آبانماه موکول می‌شود.

کد خبر : ۳۱۰۵۵۵