خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود نظامیان به انتخابات نشاط اجتماعی و سیاسی را از مردم می‌گیرد

یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم پاسداشت از تلاش‌های بی شائبه نظامیان کشور،گفت: ورود نظامیان به عرصه سیاست با توجه دیدگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به هیچ وجه به صلاح کشور نظام نیست.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، تصریح کرد: ورود نظامیان به عرصه سیاست با توجه دیدگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به هیچ وجه به صلاح کشور نظام نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نهاد‌های نظامی می‌توانند در ایفای وظایف قانونی خود نظیر دفاع از کیان کشور، نقش افرینی بی بدیلی داشته باشند اما حضور آن‌ها در عرصه‌ سیاسی ذهنیت‌هایی را در جامعه پدید می‌اورد که ممکن است تلاش‌های بی وقفه این عزیزان را تحت شعاع قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات پیش رو نباید شائبه استفاده از امکانات نهاد‌های نظامی خاص در اذهان ایجاد شود، افزود: اینگونه حرکات اگر اتفاق افتد‎ْ نشاط اجتماعی  و سیاسی را از مردم می‌گیرد و مشارکت موثر ملت را در انتخابات تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: مطمئنا نهادهای نظامی در انتخابات پیش رو با رفتار مبتنی بر قانون اساسی و بها دادن به توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب رفتاری را در پیش خواهند گرفت که باعث افزایش سرمایه اجتماعی شود و حماسه سیاسی را در انتخابات آتی رقم زد.

وی یادآور شد: پرهیز ورود نظامی‌ها به سیاست دستاورد‌های نظیر افزایش مشارکت موثر مردم در انتخابات را درپی خواهد داشت.

کد خبر : ۳۰۶۹۰۱