خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

ائتلاف سه‌‌گانه اصولگرایان جامع نیست/ ضلع چهارم هم نزدیک به جریان پایداری است

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین گفت: تا به این لحظه هیچ‌گونه دعوتی ازسوی ائتلاف سه‌ضلعی از حزب اسلامی ایران‌زمین به‌عمل نیامده و از ابتدا نیز صحبتی با ما انجام نشده‌است. بماند که اگر دعوتی هم به ‌عمل بیاید، ما بی‌شک در این جلسات شرکت نخواهیم کرد.

ابولقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از ائتلاف سه‌گانه پایداری-موتلفه-ایثارگران اظهار داشت: به هرحال ما از این‌که دوستان درآستانه انتخابات فعالیت می‌کنند و سعی‌دارند با تشویق مردم برای حضور گسترده پای صندوق‌های رای، به برگزاری رقابت‌های سالم انتخاباتی یاری برسانند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: با این‌همه نباید از ائتلاف سه‌ضلعی پایدارای-موتلفه-ایثارگران، به‌عنوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان یاد شود و این‌که همه طیف‌های اصولگرا در این ارتباط ائتلاف کرده‌اند، القا شود چراکه اینگونه نیست.

عضو جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: مسئله این است که سه طیف پایداری، موتلفه و ایثارگران در حال ائتلاف هستند و این ائتلاف درواقع جزیره‌ای‌ است در مجمع‌الجزایر اصولگرایی و بهتر است، این ائتلاف تحت همین عنوان ائتلاف پایداری-موتلفه-ایثارگران مطرح شود.

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین یادآور شد: اصولگرایی جبهه بسیار گسترده‌ای است و طیف‌هایی بسیاری از جمله حزب اسلامی ایران‌زمین در آن حضور دارند و تا به این لحظه هیچگونه دعوتی ازسوی ائتلاف سه‌ضلعی از حزب اسلامی ایران‌زمین به‌عمل نیامده و از ابتدا نیز صحبتی با ما انجام نشده‌است. بماند که اگر دعوتی هم به ‌عمل بیاید، ما بی‌شک در این جلسات شرکت نخواهیم کرد.

وی در توضیح عدم علاقه به حضور در ائتلاف سه‌ضلعی تشریح کرد: مواضع پایداری‌ها براساس رویکردی افراط‌گرایانه است. اما به هرحال ما برای تلاش‌ها و حرکت‌های صورت‌گرفته احترام قائلیم و امیدواریم که همه بتوانیم در مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای تلاش کنیم و فضا را برای ایجاد یک رقابت سالم انتخاباتی مهیا کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتشار خبر رونمایی از ضلع چهارم ائتلاف سه‌ضلعی، یادآور شد: درصورتی که این مسئله محقق شود، بازهم همان پایداری‌ها و نزدیکان آنان خواهند بود و به‌نظر می‌رسد این اقدام‌ها صرفاً به‌منظور بالا بردن عدد ائتلاف خواهد بود.

رئوفیان در پایان با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق سیاسی، تصریح کرد: درصورتی که واقعاً گروه چهارمی در کار نباشد، فکر می‌کنم چنین رفتاری مردم‌پسند نباشد. مردم از ما انتظار دارند منطبق بر واقعیات و آنچه وجود دارد، بروز و ظهور پیدا کنیم و این‌که بخواهیم افکار عمومی را نسبت به بیش‌واقعیت‌ها جلب کنیم، دور از اخلاق انتخاباتی است  قطعاً افکار عمومی نیز نخواهد پذیرفت.

کد خبر : ۳۰۱۶۴۴