خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

ائتلاف سه ضلعی و چندضلعی را قبول نداریم/ از ظرفیت مصباح بعنوان عضو جامعه مدرسین استفاده می‌شود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: آیت‌الله مصباح یزدی تاکید دارند عضو جامعه مدرسین هستند و به عنوان عضوی از جامعه مدرسین از ظرفیت ایشان هم استفاده خواهد شد.

سیدکمال الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت اصولگرایان اظهار داشت: موتلفه و جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری در چند ماه گذشته جلساتی با هم داشتند و این مذاکرات را ما تایید می‌کنیم به خاطر مطالبی که به عنوان خروجی این مذاکرات مطرح کردند و اتفاقا یکی از مطالبی که از سوی جلسات این سه حزب مطرح شده است تشکیل شورای هماهنگی احزاب اصولگرا است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری 18 گروه هستند که یک بخشی از نیروها و اهداف آنها با جلسات این سه حزب هم‌خوانی دارد، گفت: برای ما چند راهبرد وجود دارد که بر آنها اصرار داریم که اولین راهبرد ما ‌محوریت جامعتین است و جبهه پیروان خط امام و رهبری روی این تاکید دارند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با  اشاره به اینکه برای ما اهمیت دارد که جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مساعدت کنند و ما را راهنمایی کنند تاکید کرد: مطلب دومی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که جبهه پیروان هجده حزب و گروه سیاسی هستند که موتلفه هم یکی از احزاب مهم آن است و ما معتقد هستیم در شورای هماهنگی باید همه اصولگرایان، چه افرادی که حزب و تشکل سیاسی دارند و چه شخصیت‌های با نفوذ در زیر یک چتر باشد که به همین منظور شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل شد.

سجادی گفت: شورای هماهنگی باید به دنبال وحدت حداکثری اصولگریان باشد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و جلساتی که توسط سه حزب موتلفه و ایثارگران و پایداری برگزار شده است، تاکید کرد: ما در عین اینکه فعالیت‌های این دوستان رانفی نمی‌کنیم، اما آنها را جزئی از شورای هماهنگی می‌دانیم و به سه ضلع و چند ضلع اعتقاد نداریم.

سجادی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اصولگریان گفت: تئوری تشکیل شورای هماهنگی پرداخته شده و مشورت‌هایی با جامعتین و روحانیون تاثیرگذار در حال انجام است تا مجمع اصولگرایان شکل بگیرد در عین اینکه تلاش دوستان را ارج می‌گذاریم اما معتقد هستیم همه احزاب اصولگرا از جمله هیجده گروه پیروان امام و رهبری و گروه‌هایی مثل تحول خواهان و ایثارگران و ... باید در این طرح باشند و شمول آن به شکلی باشد که بتواند بیشترین میزان همپوشانی را میان گروه‌های اصولگرا به وجود بیاورد. حال اگر ائتلاف صد درصدی ممکن نشد ائتلاف نود درصدی یا هشتاد درصدی  خواهیم داشت.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری کارهای مربوط به تشکیل شورای هماهنگی اصولگریان را پیگیری می‌کند و رایزنی‌هایی را با جامعه روحانیت و دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار انجام داده است که در این شورا تعامل با سایر اصولگریان مدنظر است.

وی با اشاره به نقش آفرینی جدید آیت‌الله مصباح یزدی در جامعتین تاکید کرد: وقتی محوریت با جامعتین است این شامل جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و آیت‌الله مصباح یزدی نیز تاکید دارند عضو جامعه مدرسین هستند و به عنوان عضوی از جامعه مدرسین از ظرفیت ایشان هم استفاده خواهد شد.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: تا به حال در جلسات جبهه پیروان صحبتی از آقای احمدی‌نژاد نشده است.

کد خبر : ۳۰۰۳۲۸