خبرگزاری کار ایران

واکنش عارف به تهدید ردصلاحیت اصلاح‌طلبان:

عقب‌نشینی نمی‌کنیم/ در رقابت عادلانه اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عده‌ای که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه‌ها قبل اصلاح‌طلبان را با عناوین مختلف از جمله "رد صلاحیت" تهدید می‌کنند و اصرار دارند جریان اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح‌طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب‌نشینی نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نخبگان استان لرستان به ویژگی‌های این استان  اشاره کرد و گفت: مردم استان لرستان مظهر صبر، ایمان، شکیبایی، تلاش و خستگی ناپذیری هستند و همواره در حالی که مشکلات را به جان خریده‌اند خواستار حیثیت کشور و بزرگ‌داشت نام و یاد شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متاسفانه این استان دچار محرومیت و دردهای مزمن است باید اقدامات قابل توجه‌ای برای توسعه استان  صورت  بگیرد. البته مردم نجیب لرستان در عین تحمل مشکلات همواره مدافع عظمت و استقامت کشور بوده و هستند.

نتیجه انتخابات 92 نگاهی بود که در بنیاد امید ایرانیان دنبال می شد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهار نظر حاضرین در جلسه در ارتباط با فعالیتهای بنیاد امید ایرانیان ،خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان با نگاهی درازمدت تشکیل شد و نتیجه انتخابات 92 نگاهی بود که در بنیاد امید ایرانیان دنبال می شد یعنی حاکم شدن عقلانیت و خرد جمعی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی.

عارف با بیان اینکه در بنیاد امید ایرانیان اصرار داریم فعالیت حزبی انجام ندهیم به روند طی شده در بعد از حوادث ناگوار 88 در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از فعالان رقیب اصلاحات بعد از حوادث 88 بر این باور بودند فاتحه اصلاحات خوانده شده است و حتی تعبیر "مرگ اصلاحات" را به کار می‌بردند. در آن فضایی که ناامیدی در بدنه اصلاح‌طلبان حاکم بود تلاش کردیم  با ایجاد انگیزه برای جوانان و ایجاد شور انتخاباتی، در انتخابات حضور جدی و تاثیر گذار داشته باشیم و خوشبختانه در این مسیر موفق بودیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات خرداد 92 فرصت ارزشمندی برای نظام خلق شد تا برخی از عوارض ناگوار 88 ادامه پیدا نکند، گفت: بعد از برگزاری ارزشمند انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم حفظ فضای انتخابات و سرمایه اجتماعی عظیم ایجاد شده در اولویت قرار بگیرد به همین دلیل فعالیت جدی می‌کنیم تا انتخابات اسفند 94 در طراز بالاتری از انتخابات ریاست جمهوری 92 با همکاری با همه دست اندرکاران امر انتخابات برگزار شود.

پتانسیل اصلاح‌طلبان مطمئنا بیش از 50 درصد رای است

رئیس بنیاد امید ایرانیان انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اصلاح طلبان بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: پتانسیل اصلاح طلبان مطمئنا بیش از 50 درصد رای است و در گذشته به خصوص در انتخابات دوم خرداد 76 نشان داده شد مردم به تفکر اصلاح‌طلبی علاقه‌مند هستند و درصورت وحدت و همگرایی بین جریان اصلاح‌طلب و رقابت عادلانه و قانونی بین جریان‌های مختلف سیاسی نتیجه انتخابات مجلس  به کام اصلاح‌طلبان خواهد بود.

وی تاکید کرد: عده‌ای که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه‌ها قبل اصلاح‌طلبان را با عناوین مختلف از جمله "رد صلاحیت" تهدید می‌کنند و اصرار دارند جریان اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح‌طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب‌نشینی نمی‌کنند و در انتخابات حضور جدی خواهند داشت.تلاش ما این است که انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم را در اسفندماه داشته باشیم.

شعار اصلاح‌طلبان ارتقاء جایگاه مجلس است

عارف شعار اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند را " ارتقا جایگاه مجلس" عنوان کرد و گفت: جریان رقیب اصلاحات می‌خواهد اصلاح‌طلبان را درگیر حاشیه کند باید مراقبت کرد با حفظ انسجام تشکیلاتی درگیر حاشیه‌ها نشویم.

در ابتدای این دیدار برخی از نخبگان استان لرستان گزارشی از وضعیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این استان ارائه کردند.

کد خبر : ۲۹۲۵۳۶