خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه خبر داد:

ظریف بامداد شنبه وارد وین می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه به منظور شرکت در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای راهی وین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع آگاه به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد شنبه وارد وین می‌شود و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان می‌پیوندد.

این دور از مذاکرات، هشتمین دور از رایزنی‌ها و گفت‌وگوها پس از دستیابی بیانیه سوئیس است که از روز چهارشنبه هفته گذشته در وین آغاز شده و در این مدت نشست‌هایی 2جانبه و چندجانبه میان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه 1+5 تا به امروز تشکیل شده است.

روز دوشنبه نیز محمدجواد ظریف به لوکزامبورگ رفت و با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس دیدارهایی دوجانبه و چندجانبه برگزار کرد و طی آن دیدارها آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای کشورمان و رایزنی‌های هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد. در این دیدار سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان، رئیس دستگاه دیپلماسی را همراهی می‌کردند و پس از اتمام این مذاکرات مجدداً به وین بازگشتند.

 براساس تمدیدی که مذاکرات هسته‌ای در 24 نوامبر سال 2014 (3آذر 93) صورت گرفت؛ ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای 30 ژوئن مشخص شد که بر این اساس فقط 6 روز به پایان مذاکرات هسته‌ای براساس زمان ضرب‌الاجل باقی است.

کد خبر : ۲۸۶۱۴۵