خبرگزاری کار ایران

مقیمی خطاب به فرمانداران سراسر کشور:

نگذارید امکانات دولتی٬ سپاه و نماز جمعه له یا علیه فردی استفاده شود

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اجازه ندهید هیچکس از امکانات دولتی، عمومی،ارتش، سپاه، ‌نیروی انتظامی و ستاد نماز جمعه له یا علیه کسی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی در همایش سراسری فرمانداران که امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال گفت: امسال، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است. امیدوارم بتوانیم با تلاش‌های خودمان این همدلی را ایجاد کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: صندوق رای در نظام ما که میراث ریشه‌داری است در ارزش‌های دینی نهفته است و میراث انقلاب اسلامی که در این جناح و آن جناح خلاصه نمی‌شود که امروز برخی‌ها می‌خواهند همه انقلاب اسلامی را در خودشان ببینند.

مقیمی با اشاره به مفهوم اعتدال گفت:‌ اعتدال راه حل عقلانی و منطقی است و اساس انقلاب را مورد توجه قرار می‌دهد و می‌خواهد همه فرزندان انقلاب را با انقلاب همراه کند؛ انحصار طلب و تمامیت‌خواه نیست و به تفاوت‌ها توجه می‌کند و منطق آن در گفت‌وگو است. در این مسیر فرمانداران باید پرچمدار گفت‌وگوی عقلانی باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: شما فرمانداران٬ مطالبات و مشکلات مردم را بپذیرید، آنها را به خوبی منعکس کنید. صداقت و راستگویی بزرگترین سرمایه ما است و دروغگویی در رحمت را می‌بندد. نظام و دولت باید صادقانه با مردم سخن بگویند و شما نیز باید شرایط را برای مردم تشریح کرده و امید آنها را بیشتر کنید.

وی اضافه کرد: شما باید تلاش دولت را در مسیر حل مشکلات برای مردم تبیین کنید. مدیران اعتدالی باید تعامل‌گرا باشند و با نمایندگان مردم و قوانین مختلف تعامل داشته باشند. این تعامل‌ها به معنی زیر پا نهادن مواضع نیست. اما مدیر کرنش‌گر مورد حمایت دولت و مردم نیست، این تعامل‌ها باید با حفظ شئونات و حفظ جایگاه فرمانداران باشد.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی خطاب به فرمانداران گفت: شما باید شرایط را برای فعالیت احزاب دارای مجوز که سرمایه‌های نظام هستند، در چارچوب قانون فراهم کنید.

وی تصریح کرد: وقتی مطرح می‌کنند دولت باید در انتخابات بی‌طرف باشد، ما می‌گوییم دیگران نیز باید در انتخابات بی‌طرف باشند. انتخابات قانونی مورد حمایت همه است. شما باید با اخلال‌گران نظم عمومی مقابله کنید٬ چراکه چنین مقابله‌ای شرایط را برای برگزاری یک انتخابات خوب فراهم می‌کند.

مقیمی بیان کرد: در این مسیر باید چند مورد را تذکر دهم؛ اول اینکه شما باید همه موضوعات و فعالیت‌ها را خوب رصد و پیگیری کنید و اجازه ندهید برخی از رخدادهای اجتماعی که در چند روز قبل شاهد آن بودیم، بهره‌برداری انتخاباتی کنند.

وی گفت: شما باید ضرورت ترویج گفت‌وگو را در جامعه فراهم کنید و طرف مقابل را در گفت‌وگو دارای حق بدانید، نه اینکه طرف مقابل را ناحق بدانید که در این صورت این دیگر چه گفت‌وگویی است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: باید فرمانداران به اخبار و موضوعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، سریع عکس‌العمل نشان دهند و همچنین بتوانند به همه مسائل اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی پاسخ مناسب بدهند و به مردم کمک کنند تا با امیدواری در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند.

وی گفت: اینکه رای حق‌الناس است، باید مسئله اصلی کسانی باشد که شما به عنوان همکار از آنها استفاده می‌کنید.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: باید به برنامه‌های زمان‌بندی شده نیز توجه کنیم و با کمک رسانه‌ها این موضوع‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم و آموزش قانون و آیین‌نامه انتخابات را در دستور کار خودتان داشته باشید.

وی افزود: وظیفه شما این است که شرایط و هزینه‌ها را برای احزاب‌ دارای مجوز کم کنید و همه احزاب و تشکل‌ها بتوانند به صورت مساوی از ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنند.

مقیمی گفت: شما باید با رصد همه فعالیت‌ها اجازه ندهید هیچ کس از امکانات دولتی، عمومی، ارتش، سپاه، ‌نیروی انتظامی و ستاد نماز جمعه و تریبون‌های مختلف له یا علیه کسی استفاده کند. وزارت کشور در راستای صیانت از رای مردم هیچ گذشتی نخواهد داشت. مردم باید در این مسیر احساس خوبی داشته باشند.

وی گفت: باید برای شما علی‌السویه باشد که چه کسی از این صندوق‌ها بیرون می‌آید. شاید ما نظر شخصی داشته باشیم ولی تا زمانی که مسئول اجرایی هستیم، نباید آن نظرها را دخالت دهیم و این حساسیت برای ناظرین چندین برابر است و باید دقت کنند. همه باید رعایت قانون را مدنظر داشته باشیم و به آیین‌نامه‌ها توجه کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: همه برای ما مساوی هستند. هر چند ممکن است شخصیت‌های آنها متفاوت باشد و ما به عنوان مجریان باید در راستای قانون رفتار و عمل کنیم.

مقیمی در پایان گفت: امیدوارم با رعایت قانون توجه به اخلاق، صداقت،‌ صراحت و شفافیت انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری داشته باشیم.

کد خبر : ۲۸۰۵۷۵