خبرگزاری کار ایران

وکیل تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران:

این دادگاه بخش کوچکی از اتهامات مرتضوی است

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: رئیس مجلس به خاطر اختیاراتی که داشتند٬ با نامه‌ای٬ مصوبه هیات وزیران در مورد تغییر نام اتامین اجتماعی به سازمان را باطل کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی بعد از پایان جلسه امروز دادگاه سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این پرونده و جلسه امروز گفت: این جلسات خیلی طول می‌کشد و علت این است که متهم مربوطه بسیار خارج از موضوع صحبت می‌کند٬ یعنی مطالبی را عنوان می‌کند که اصلا ربطی به ایشان ندارد و اگر به همین منوال بخواهیم به آنها جواب دهیم٬ یک سال دیگر بررسی و به نتیجه رسیدن این پرونده طول می‌کشد.

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: شکایت سازمان تامین اجتماعی از آقای مرتضوی بسیار مفصل است که این موضوع مطرح شده در این دادگاه قسمت کوچکی از آن است و برخی از موضوعات آن پیرامون بابک زنجانی، توافقنامه‌ها و مزاید‌ه‌ها درشعبه ۱۵ بازپرسی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: اصلا موضوع شکایت ما بسیار واضح است و ایشان دفاعی ندارد که انجام دهد. نامه‌ای تحت عنوان رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح است٬ که بسیار روشن است که‌ آقای مرتضوی نمی‌توانسته ریاست یا سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را به دلیل موارد قانونی موجود داشته باشد.

وی افزود: ذیل این نامه ویژگی‌هایی برای ریاست این سازمان در نظر گرفته بودند٬ که آقای مرتضوی هیچکدام از آن شرایط را از اول نداشته و آنها سعی کرده‌اند برای اینکه به نامه دیوان جوابی بدهند یا به قول خودشان به طریقی آن را دور بزنند٬ با مصوبه هیات وزیران٬ اسم صندوق را به سازمان تغییر داده تا آن شرایط دیگر لحاظ نباشد.

این وکیل دادگستری بیان کرد: هیات وزیران نمی‌تواند قانونی را عوض کند٬ زیرا در کلیه مسائل مربوط به رفاه و بیمه شخص باید دارای مدرک فوق لیسانس در رشته‌های حسابداری٬ بیمه٬ مدیریت٬ انفورماتیک و پزشکی باشد که حقوق جز هیچ یک از آنها نیست.

وکیل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: همین شرایط برای سرپرست نیز وجود دارد و منظور قانون همین بوده و اینکه آقای مرتضوی بیان می‌کند بعد از ایشان وزیر٬ حکم سرپرستی برای کسی صادر کرده که دارای رشته ادبیات است٬ باید این موضوع را مد نظر قرار داد که ایشان سابقه مدیریتی بسیاری در این تشکیلات دارد و عضو هیات مدیره تامین اجتماعی بوده اما کسی که در دادگستری خدمت کرده٬ نمی‌تواند ادعای مدیریتی با رشته غیر مربوط در این تشکیلات داشته باشد.

نظری یاد‌آور شد: حتی در آن زمان رئیس مجلس به علت اختیاراتی که داشتند٬ نامه‌ای نوشته و مصوبه هیات وزیران در مورد تغییر نام این تشکیلات به سازمان باطل کردند. امروز نیز دادستان به آقای مرتضوی گفتند سرپرستی هر کسی در این سازمان باید دارای‌‌ همان شرایط ریاست باشد و این کار شما دور زدن قانون و ایستادن مقابل نامه ریاست مجلس بوده است.

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: شکایت سازمان تامین اجتماعی از آقای مرتضوی بسیار مفصل است که این موضوع مطرح شده در این دادگاه قسمت کوچکی از آن است و برخی از موضوعات آن پیرامون بابک زنجانی، توافق نامه‌ها و مزایده‌ها٬ درشعبه ۱۵ بازپرسی در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که خواست تامین اجتماعی در این پرونده چیست٬ گفت: تامین اجتماعی ادعا دارد چون سعید مرتضوی دارای شرایط ریاست این تشکیلات نبوده٬ هر مزایا و حقوقی که کسب کرده٬ غیر قانونی و تحصیل مال نامشروع است که باید رد مال و جریمه شود.

کد خبر : ۲۷۵۳۶۷