خبرگزاری کار ایران

رضایی در جمع خبرنگاران:

کاندید انتخابات مجلس نمی‌شوم/ هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مباحث مجمع در خصوص سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره مصوبات امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ با بیان اینکه بررسی سیاست‌های اقتصادی امروز به پایان رسید، اظهار داشت: از هفته آینده وارد بررسی سیاست‌های محیط‌زیستی و امورات فرهنگی-اجتماعی خواهیم شد و با توجه به آنکه شنبه هفته آینده، تعطیل است، به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفته شد روز یکشنبه یک جلسه فوق‌العاده برگزار شود تا نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه زود‌تر به مقام معظم رهبری ارائه شود و ایشان پس از مطالعه و نهایی شدن سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، آن را به مجلس و دولت ابلاغ کنند. 

رضایی از به پایان رسیدن بررسی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون سیاست‌های کلی برنامه ششم در هفته‌ نخست خرداد ماه خبر داد و افزود: این سیاست‌ها در ابتدای خرداد تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود که ایشان تا پایان خرداد آن را به مجلس و دولت ابلاغ کنند و دولت و مجلس نیز در تابستان به بررسی این مساله پرداخته و نهایتا در پاییز بودجه ۹۵ براساس برنامه ششم تنظیم شود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه سال ۹۵ است، خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده اولین بودجه از برنامه ششم توسعه است و براساس برنامه ششم تنظیم خواهد شد. 

وی از ارائه گزارشی درباره یمن در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تصریح کرد: ما پیش‌تر گفته بودیم که یمن باتلاقی برای عربستان سعودی می‌شود و امروز نیز این مسئله مشخص شد. اختلافات جدی در حاکمیت عربستان ایجاد شده و بسیاری از خلبانان از اقدام خودشان ناراحت هستند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هرچه عربستان زود‌تر از این باتلاق بیرون بیاید، به نفع خودش خواهد بود. تنها راه‌حل یمن گفت‌وگو میان گروه‌های یمنی است. مردم یمن، مردمی با فرهنگ هستند و می‌توانند کشور خود را به خوبی اداره کنند و اهانت حکام سعودی که آن‌ها را از اختیار بازداشتند، باید اصلاح شود. 

رضایی درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان نیز خاطرنشان کرد: بحث‌های ما در این رابطه تمام شده است و ما نظرات کار‌شناسان را گرفته‌ایم و پس از رسیدگی به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و قانون جامع انتخابات این مسئله در دستور کار رسیدگی قرار می‌گیرد. 

خبرنگاری پرسید که آیا در قانون جامع انتخابات درباره ضرورت جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات چاره‌ای اندیشیده شده است که رضایی پاسخ داد: یکی از بندهای کلی قانون جامع انتخابات شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی است که اگر ابلاغ شود، در مجلس قانون می‌شود و البته حدود و ثغور آن را مجلس تعیین می‌کند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوید، ابراز داشت: من برای انتخابات مجلس کاندیدا نمی‌شوم. 

خبرنگاری در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مدعی شد که دولت قصد ورود و دخالت در انتخابات را دارد و پرسید در قانون جامع انتخابات برای جلوگیری از دخالت دولت، چاره‌ای اندیشیده شده٬ که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است که حدود آن را هم مجلس رسیدگی می‌کند. 

وی درباره اینکه آیا قانون جامع انتخابات به انتخابات مجلس دهم خواهد رسید، عنوان کرد: رسیدگی‌ به قانون انتخابات تا پایان خرداد به اتمام رسیده و بر همین اساس به انتخابات امسال هم می‌رسد.

کد خبر : ۲۷۲۷۶۵