خبرگزاری کار ایران

به ریاست آپارو؛

هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شدند

هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست واریو رانتا معاون پادمانی آژانس وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی متشکل از ۵ نفر از مسئولان آژانس٬ از جمله آپارو مدیر امور پادمانی آژانس است. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر این هیات به خبرنگار ایلنا گفت: این هیات با حضور ۵ نفر از مسئولان آژانس وارد کشورمان شده که مدیر امور پادمانی آژانس نیز جزو آن‌ها است. 

وی افزود: این سفر در راستای بیانیه‌ای است که در آبان ماه ۹۲ بین آمانو و صالحی به امضا رسید و قرار شد مفاد آن گام به گام دنبال شود. 

کمالوندی با بیان اینکه سفر کار‌شناسان آژانس امشب به پایان می‌رسد و کشورمان را ترک می‌کنند گفت: امیدواریم با توضیحات منطقی و مستنداتی که ایران ارائه می‌دهد هر زود‌تر موضوعات مورد ابهام حل و فصل شود. 

وی افزود: در مورد انفجارات مریوان و ادعاهایی که آن‌ها در این خصوص مطرح کرده‌اند نیز بار‌ها به آن‌ها پیشنهاد داده‌ایم که اگر نگرانی در این مورد دارند می‌توانند با حضور کار‌شناسان و بازرسان خود از این منطقه بازدید کنند اما تاکنون نسبت به این پیشنهاد ما اقدامی نکرده‌اند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کار‌شناسان آژانس در این سفر بازدید هم از تاسیسات هسته‌ای خواهند داشت، عنوان کرد: هیچ‌گونه بازدیدی در برنامه سفر کار‌شناسان آژانس نیست. اما احتملا برای رفع نگرانی‌های آن‌ها باز هم در این مذاکرات در خصوص مریوان پیشنهاد بازدید از طرف ما مطرح خواهد شد. 

 

 

کد خبر : ۲۷۰۴۳۹