خبرگزاری کار ایران

باهنر در پاسخ به ایلنا:

سال ۸۴ جزء حامیان احمدی‌نژاد نبودیم/ پایداری‌ها ما را به عنوان اصولگرا قبول نداشتند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت‌: احمدی‌نژاد سال ۸۴ ، ۸۸ و ۹۲ ؛ احمدی‌نژاد با حلقه انحراف و بدون آن هر یک تعریف جدای از خود را دارد.

محمدرضا باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه اصولگرایان در حضور آیت الله مهدوی کنی نتوانستند با پایداری‌ها به اجماع برسند و الان که در فقدان آیت الله مهدوی کنی هستیم٬ چرا در ائتلاف با پایداری‌ها که روزی احمدی‌نژاد نیز از همین جریان سر برآورد٬ اصرار دارند٬ گفت: جبهه تندرو را نباید با احمدی‌نژاد یکی بدانیم. بحث احمدی‌نژاد٬ بحث دیگری است. خیلی‌ها به ما می‌گویند که شما از انتخاب احمدی‌نژاد و قبول کردن مسوولیت آن شانه خالی می‌کنید. اما لازم است بدانند که سال ۸۴ نیز ما جزء حامیان احمدی‌نژاد نبودیم٬ کاندیدای آن سال جبهه پیروان آقای لاریجانی بود. 

وی افزود: وقتی بحث احمدی‌نژاد مطرح می‌شود باید این سوال را پرسید که کدام احمدی‌نژاد مد نظر است. 

باهنر افزود: احمدی‌نژاد سال ۸۴ ، ۸۸ و ۹۲ و احمدی‌نژاد با حلقه انحراف و بدون آن هر یک تعریف جدای از خود را دارد. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما دو خط قرمز داریم٬ گفت: خط قرمز اول ما فتنه و دیگری انحراف است و نباید آن‌ها را فراموش کنیم. اینکه بخواهیم به همه رقبای اصلاح طلب خود لفظ فتنه‌گر را بدهیم٬ اصلا قبول نداریم. طیف وسیعی از اصلاح طلبان این رفتار‌ها را قبول نداشتند. البته در سال ۸۸ به اصولگرایان نیز ملحق نشدند. اما رفتار آن جریان تند را هم تایید نکردند٬ برای همین نمی‌توان همه اصولگرایان را نیز به حلقه انحراف متهم کنیم. 

وی با اشاره به اینکه جبهه پایداری‌‌ همان طیف احمدی‌نژاد نیست٬ گفت: بسیاری از این افراد جبهه پایداری کسانی بودند که در جریان یازده روز خانه نشینی احمدی‌نژاد خیلی تند‌تر از ما نقد کردند و نسبت به این مساله واکنش نشان دادند. امروز جریان پایداری به عنوان حزب پایداری از وزارت کشور مجوز گرفته لذا افراد حقیقی و حقوقی را نمی‌توان با هم یکی دانست. 

باهنر افزود: البته ما به مواضع برخی اعضای پایداری بحث‌هایی داشته و داریم و از ابتدای تاسیس پایداری‌ها معتقد بودیم که آن‌ها اصولگرای تندرو هستند. آن‌ها هم در آن ابتدا می‌گفتند٬ شما اصلا اصولگرا نیستید. اما الان همه آن‌ها قبول دارند که ما اصولگرا هستیم. این خود یک حرکت اعتدالی است٬ البته در جریان پایداری نیز نوعی اعتدال به مرور زمان دیده می‌شود. 

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی همواره تاکید داشتند که وحدت ما فلسفی نیست٬ بلکه ائتلاف است ما می‌توانیم مواضع خود را داشته باشیم٬ اما روی نکات مشترک خود فعالیت کنیم. 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه شما فکر نمی‌کنید قطع نطق مطهری در مجلس خود بابی را برای حرکت نیروهای خودسر در شیراز باز کرد٬ گفت: ما در مجلس هم احسنت و هم انتقاد داری. اگر در مجلس زمانی برخورد فیزیکی صورت بگیرد٬ باید جلوی آن گرفته شود. چرا که این مصداقی از سقوط اخلاقی است. هر کس ممکن است نسبت به این مساله تحلیلی داشته باشد. خود بنده آن روز در مجلس بودم و دیدم که آقای مطهری نیز چندین مشت و بازو به منتقدان خود زدند.

کد خبر : ۲۶۰۸۹۶