خبرگزاری کار ایران

معاون انتظامی وزیر کشور در نشست خبری مطرح کرد:

جزئیات اسیدپاشی اصفهان/ پرونده ستار ریگی/ دستگیری اعضای داعش در نقطه صفر مرزی

معاون امنیتی‌انتظامی وزیر کشور گفت: ستار ریگی در پاکستان دستگیر شده٬ ما هم مکاتباتی از طریق وزارت خارجه با پاکستان داشته‌ایم و درخواست ارسال تیمی به پاکستان کرده‌ایم که امیدواریم این کار انجام شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در تشریح موضوعات مورد بررسی در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور گفت: در این همایش٬ بخشی که مربوط به حوزه امنیتی و انتظامی بود را با مرور در مورد وضعیت امنیت کشور در سال ۹۳ مورد بررسی قرار دادیم و در همین راستا تمهیداتی که برای روزهای پایانی سال باید به آن توجه شود را به همکاران در استانداری‌های سراسر کشور یادآوری کردیم و در این رهگذر بخشی از موضوعاتی که معاونان سیاسی، امنیتی در استان‌ها با آن روبرو بودند را شنیدیم و توضیحات لازم را در این باره به آن‌ها دادیم.

توجه جدی استانداری‌ها بر نظارت به قیمت‌ها

حسین ذوالفقاری با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و عید نوروز٬ تصریح کرد: ما به همکاران در استانداری تاکید کردیم با توجه به ایام پیش‌ رو٬ استانداری‌ها کار نظارت بر قیمت‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند به طوری که در خرید شب عید به مردم اجحاف نشود.

جلوگیری از سوانح چهارشنبه‌سوری

وی با تاکید بر فرارسیدن ایام پایانی سال و روزهای چهارشنبه‌سوری گفت: ما به همکاران در استانداری‌ها تاکید داشتیم که باید دقت شود از سوانح مواد محترقه جلوگیری شود تا مراسم چهارشنبه‌سوری کمترین مزاحمت را برای مردم در زمینه امنیت و مسائل اجتماعی به همراه داشته باشد.

تلاش برای اسکان مناسب مسافران نوروزی

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین ادامه داد: قرار بر این شد در جلسات شوراهای تامین٬ اوضاع خدمات‌دهی در زمینه مسافرین نوروزی مورد توجه قرار گیرد و از جمله مسائلی که خیلی روی آن تاکید شد جلوگیری از اسکان نامناسب و ناامن توسط مسافرین نوروزی بود که باید در این زمینه مکان‌های امن و مناسبی برای مسافرین نوروزی در نظر گرفته شود تا از مشکلاتی که در سنوات گذشته مسافران با آن روبرو بودند٬ جلوگیری شود.

ذوالفقاری همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد قیمت‌های بالای محل‌های سکونت نوروزی گفت: قطعاً وزارت کشور از طریق استانداری‌ها بر قیمت‌ها نظارت خواهد داشت و همچنین همکارانی که در ستاد سفرهای نوروزی مسئولیت دارند٬ این مسئله را پیگیری خواهند کرد و مسافران در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند با ستادهای نوروزی تماس گرفته یا با سایر مراکز تخصصی در این زمینه مسئله را در میان بگذارند.

جزئیات پرونده اسیدپاشی اصفهان

این مقام مسئول در وزارت کشور همچنین در مورد اسیدپاشی اصفهان و پیگیری‌ها در مورد دستگیری فرد اسیدپاش گفت: در این زمینه افراد مشکوکی دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفتند اما اینکه فردی به صورت قطعی مجرمیت آن مشخص شده باشد و این مجرمیت مستند و قابل ارائه به محافل قضائی باشد این کار انجام نشده٬ اما ما از طریق وزیر کشور امکانات و پشتیبانی‌هایی را در مورد نیروهای عمل‌کننده در این زمینه به صورت ویژه داشته‌ایم.

ستار ریگی در خاک پاکستان دستگیر شده است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین در مورد پرونده ستار ریگی افزود: این فرد در خاک پاکستان دستگیر شده و ما مکاتباتی را از طریق وزارت خارجه با کشور پاکستان داشته‌ایم و در قالب این مکاتبات درخواست ارسال تیمی را به پاکستان داشته‌ایم که امیدواریم با موافقت طرف پاکستانی این کار انجام شود.

وضعیت اتباع دستگیر شده ایران در ترکمنستان

این مقام مسئول در وزارت کشور همچنین در مورد دستگیری چهار نفر از اتباع ایرانی در ترکمنستان گفت: این افراد ماهیگرانی بودند که در اثر طوفانی شدن دریا به ترکمنستان انتقال پیدا کرده‌اند و در آنجا توسط نیروهای ترکمنی دستگیر شدند و طبق مقررات این کشور در بازداشتگاه ترکمنستان حضور دارند. البته همانطور که می‌دانید برخی کشورهای همسایه در باب ورود اتباع بیگانه به خاک کشورشان خیلی سختگیرانه رفتار می‌کنند.

۵۵۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز را از کشور طرد کرده‌ایم

وی همچنین در مورد نحوه مواجهه کشور جمهوری اسلامی در زمینه ورود اتباع بیگانه کشورهای همسایه به درون مرز‌ها گفت: کشور ایران با رحمت و ترحم با اتباع غیر مجازی که وارد کشور می‌شوند٬ برخورد می‌کند و ما اتباع بیگانه‌ای را داریم که پس از ورود غیر مجاز به کشور بالغ بر ۶ بار از کشور طرد شده‌اند اما باز به داخل مرز‌ها آمده‌اند و ما امسال ۵۵۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز را از کشور طرد کرده‌ایم که این افراد عمدتاً افغانی بوده‌اند.

گروگان‌گیرها فایل‌های صوتی در مورد گروهبان دانایی‌فر منتشر کرده‌اند

ذوالفقاری همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد سرنوشت سرباز دانایی‌فر گفت: خبرهای اطلاعاتی ما و مستندات ما در این زمینه حکایت از شهادت این فرد دارد و طرف مقابل هنوز مستنداتی را که حاکی از زنده بودن این فرد داشته باشد به ما ارائه نکرده و در این باره اخیراً فایل صوتی را گروگان‌گیر‌ها منتشر کرده‌اند که چندان نمی‌توان به آن اتکا کرد. همانطور که گفته شد اخبار اطلاعاتی ما مبنی بر شهادت شهید دانایی‌فر است.

تعدادی از اعضای گروه‌ داعش به محض ورود به نقطه صفر مرزی دستگیر شدند

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحرکات داعش برای ورود به مرزهای جمهوری اسلامی افزود: در سال جاری داعش تلاش زیادی کرد که اقدام ضد امنیتی را در کشور ما انجام دهد اما خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی سپاه و ناجا تلاش‌های این تروریست‌ها ناکام ماند و چند باند تروریستی که برای ورود به ایران و انجام کارهای تروریستی تجهیز کرده بودند خوشبختانه با تلاش‌های نیروهای اطلاعاتی منهدم شدند.

ذوالفقاری در پایان در تشریح بیشتر اقدامات انجام شده علیه ورود داعش به کشور گفت: این گروه تروریستی برای اقدامات ایزایی در داخل مرزهای جمهوری اسلامی به ویژه در مرکز کشور برنامه‌هایی داشتند و می‌خواستند با اقدامات خرابکارانه و مانور روانی روی آن اقدامات تروریستی در ایران انجام دهند که با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور این گروه‌ها به محض ورود به نقطه صفر مرزی دستگیر شدند و همچنین در منطقه جنوب شرق نیز که بعضی گروهک‌ها فعالیت داشتند نیز مقامات امنیتی و اطلاعاتی توفیقاتی در زمینه کشف مواد منفجره و همچنین انجام عملیات و به هلاکت رساندن تروریست‌ها داشته‌اند.

کد خبر : ۲۵۸۸۳۱