خبرگزاری کار ایران

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران مشهور به پول مجازی تلگرام

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۵۵

عرضه اولیه پول مجازی تلگرام - با عنوان گرام - حالا توجه تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی را به سمت خود جلب کرده است.

با نزدیک شدن به موعد عرضه اولیه مشخص شده که تعدادی از سرمایه‌گذاران مشهور سیلیکون ولی که پیش‌تر در حوزه ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند علاقه‌ای به حضور در عرضه اولیه تلگرام ندارند از جمله انها شرکت مشهور سرمایه‌گذاری اندرسین هورویتز، Union Square Ventures  و Bessemer Venture Partners هستند. در همین حال سرمایه‌گذاران جسورانه مشهوری که اما  پیش از این البته تجربه‌ای در حوزه ارزهای مجازی نداشته‌اند به حضور در این عرضه اولیه علاقه نشان داده‌اند از جمله بنچمارک، سکویا کپیتال، Kleiner Perkins Caufield & Byers kو همچنین سرمایه‌گذار یوری میلنر که به طور شخصی قرار است در عرضه  شرکت کند.

در عرضه اولیه  قرار است ۱.۲ میلیارد دلار پول مجازی تلگرام عرضه شود که تلگرام میخواهد به کمک آن پلت‌فرم سیستم پرداخت خود را بنا کند.

تلگرام هم اکنون ۱۸۰میلیون کاربر ماهانه دارد.

در همین حال حضور سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی در این عرصه جالب است چراکه به گفته یک سرمایه‌گذار آشنا به این حوزه کاری که تلگرام در این زمینه قرار است انجام دهد بیشتر مورد علاقه کاربران بوده تا سرمایه‌گذاران.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری Founders Fund که توسط پیتر تیل ( مشاور ارشد تکنولوژی دونالد ترامپ)  بنیان گذاشته شده و پیش‌تر به طور مستقیم اقدام به خرید ارزهای دیجیتالی کرده بود نیز در حال تصمیم‌گیری برای ورود به سرمایه‌گذاری در تلگرام است.

یکی از دلایل حضور گسترده شرکتهای سرمایه‌گذاری در این عرضه اولیه پول مجازی تلگرام شرایط و تسهیلاتی است که برای حضور و دسترسی شرکتهای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

با این حال شرکتهای سرمایه‌گذاری غربی هم نگرانی هایی بابت موفق بودن ارزمجازی دارند و هم در رابطه با خود پاول دوروف بنیانگذار تلگرام و پیشینه او.

بر خلاف مدل سرمایه‌گذاری استارت‌آپی در اینجا یک یا دو سرمایه‌گذار اصلی سکاندار جریان سرمایه نیستند.

تلگرام گفته تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری دریافت نکرده و این نخستین بار است که این شرکت به طور علنی در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و البته همچنان از فروش سهام این شرکت خبری نیست بلکه عرضه پول مجازی مبنایی برای این سرمایه‌گذاری است.

بنا بر پیشی‌بینی‌ها نیمی از پول مورد نیاز تلگرام در نقطه اول عرضه پول مجازی از سمت سرمایه گذاران غیر آمریکایی تامین می‌شود. همچنین نیمی از پول مورد نیاز اجرای این پروژه ( به راه افتادن پول مجازی تلگرام ) نیز قرار است در عرضه عمومی پول تلگرام در زمستان سال آینده تامین شود.

منبع :‌ آی تی ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز