خبرگزاری کار ایران

در آغاز هفته‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری؛

استاندار و جمع کثیری از خوزستانی‌ها درخت کاشتند

استاندار خوزستان در بازدید از یکی از کانون‌های گردوغبار در جاده اهواز – بندر امام، گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای مقابله با کانون‌های ریزگرد، آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، در آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، ساعتی پیش در بازدید از یکی از کانون‌های ریزگرد در مسیر اهواز به بندر امام خمینی که همراه با درختکاری بود، گفت: در استان خوزستان، ۸ کانون ریزگرد داریم که حدود ۳۵۰ هزار هکتار را در بر می‌گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با سه شیوه‌ی درختکاری، مالچ پاشی و استفاده از آب، بنابه شرایط محیطی، در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، کار مقابله با ریزگردها را آغاز کرده‌ایم.

شریعتی از خرید حدود ۵ میلیون نهال درخت برای کاشت در امسال خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای امسال در نظر گرفته شده است که این میزان برای سال جاری  ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه مجلس محترم نیز ۱۰۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه‌ی ملی، برای مقابله با پدیده ریز گردها، مصوب نموده است.

لازم به ذکر است در این مراسم که پیش از ظهر امروز یکشنبه، برگزار شد، جمع کثیری از مردم و مسئولین برای مشارکت در کاشت نهال، حضور داشتند.

شریعتی - درختکاری

photo_2017-03-05_12-00-00photo_2017-03-05_12-28-04photo_2017-03-05_12-27-43

مریم دورقی
کد خبر : ۴۶۶۲۴۹