خبرگزاری کار ایران

جزئیات حادثه تصادف کارگران روزمزدی «هفت تپه»

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۲۴

«در گذشته این جاده‌های خاکی توسط خودرو‌های مخصوص آب پاشی می‌شد تا دید رانندگان از شدت گرد و خاک محدود نشود، اما چند ماهی است همین کار ساده برای حفظ جان کارگران انجام نمی‌شود.»

در پی وقوعحادثهمنجر به مجروحیت ۱۶ نفر از کارگران روز مزدی «نی بر» مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، یکی از کارگران این مجتمع به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

این کارگر به ایلنا گفت: حوالی ساعت ۱۳ روز گذشته(۲۴ آبان ماه) ۱۶ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری «افق طلایی شوش‌تر» که با یک دستگاه وانت نیسان قصد عزیمت به محل کار خود در مزارع نی شکر را داشتند که با یک خودرو کامیون تریلر حامل نی بریده شده در جاه‌های فرعی منتهی به مجتمع کشت وصنعت هفت تپه برخورد می‌کنند.

این منبع مطلع با بیان اینکه در نتیجه این برخورد ۸ نفر از کارگران از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده‌اند، گفت: مابقی کارگران دچار آسیب دیدگی جزئی شده‌اند اما راننده وانت(راننده طرف قرار داد شرکت پیمانکاری) که شدت مصدومیت اش بیشتر بوده است به دلیل آسیب دیدگی‌های جدی از ناحیه قفسه سینه و سر هنوز در بیمارستان مافی شوش بستری است.

به گفته وی، اکثر حوادثتصادفی که در این منطقه برای کارگران به وجود می‌‌اید یکی عبور و مرور کامیون‌های «نی‌کش»(ترلیلی‌هایی که نی بریده حمل می‌کنند) است و دیگری گرد و خاک ناشی از عبور این خودرو‌ها در جاده‌های خاکی بین مزارع است که عبور و مرور را برای رانندگان که اغلب کارگرانی هستند که در این مسیر تردد دارند سخت می‌کند.

وی گفت: در گذشته این جاده‌های خاکی توسط خودرو‌های مخصوص آب پاشی می‌شد تا دید رانندگان از شدت گرد و خاک محدود نشود، اما چند ماهی است همین کار ساده برای حفظ جان کارگران انجام نمی‌شود.

این کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه حدودا دو ماه پیش حادثه مشابهی منجر به مرگ دو کارگر نی بر شد افزود: این کارگران که قصد ورود به مزارع برای فعالیت روزانه‌شان را داشتند با محدود شدن دیدشان که ناشی از گرد و غبار خودروهای سنگین بود با یکی از خودرو‌های حمل نی از روبرو بر خورد کردند و کشته شدند.

وی همچنین در خصوص وضعیت شغلی کارگران روزمزد نی بر گفت: این کارگران با قرارداد شفاهی سر کار می‌آیند وبه همین صورت نیز از کار خود اخراج می‌شوند. قرار داد کتبی بین کارگر و کارفرما وجود ندارد و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز در هر چند روز که سر کار حاضر شوند به تامین اجتماعی واریز می‌شود.

این کارگر نی شکر هفت تپه با بیان اینکه حقوق کارگران روز مزدی در مجتمع کشت وصنعت که زیر نظر چندین شرکت پیمانکاری فعالیت دارند هر ماه با تاخیر پرداخت می‌شود در مورد آخرین معوقات حقوق این کارگران گفت: این کارگران دو ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شرکت اصلی مجتمع کشت صنعت هفت تپه نیز در گذشته نیروی کار خود را با وانت بار و خودرو‌های مشابهه جابجا می‌کرد گفت: وقوع چندین حادثه تصادف در بین خودروهای حمل ونقل حامل کارگران باعثشد در ‌‌نهایت مجتمع چندین خودروی مینی بوس را با خودرهای وانت جایگزین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز