خبرگزاری کار ایران

عملیات تعقیب و گریز در عفرین

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۸۱

عملیات موسوم به «شاخه زیتون» در شمال سوریه در حالی امروز وارد چهارمین روز شده است که نیروهای ارتش ترکیه تاکنون پیشروی ملموسی در این عملیات حاصل نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ارتش ترکیه و شورشیان سوری مورد حمایت آنکارا، عملیات موسوم به «شاخه زیتون» علیه کردها در عفرین سوریه را در حالی برای چهارمین روز ادامه می‌دهند که طبق گزارش منابع میدانی، این عملیات تاکنون پیشروی ملموسی نداشت. 

«ستاد مرکزی تبلیغات جنگ» به نقل از منابع کردی، اعلام کرد که تمامی مناطق مرزی در عفرین، روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید به‌ویژه در دو ناحیه در «بلبله» و «راجو» در شمال و غرب این منطقه بود و همزمان این مناطق زیر آتش توپخانه‌ها و تانک‌های ارتش ترکیه قرار داشت.

فعالان سوری اعلام کردند، «نیروهای دموکراتیک سوریه» طی یک ضد حمله، موفق شدند کنترل تپه استراتژیک «برصایا» را پس از چندین ساعت درگیری با نیروهای ترکیه و گروه‌های مورد حمایت آن، بازپس بگیرند. خبرگزاری کرد زبان «هاوار» نیز گزارش داد که جنگجویان «قسد» کنترل روستای‌ «قرنه» در ناحیه «بلبله» را بازپس گرفته‌اند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) نیر تایید کرده است که «یگان‌های مدافع خلق» در درگیری‌های سنگین نیروهای ترک را از دو روستا که موقتا گرفته بودند، عقب رانده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی ترکیه (‌آناتولی) گزارش داد که فرماندهان نظامی ترکیه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌‌جمهوری این کشور را در جریان آخرین تحولات «شاخه زیتون» قرار داده و تأکید کرده‌اند که «این عملیات به شکل برنامه‌ریزی‌شده پیش می‌رود و روحیه نیروهای بالاست».

درخصوص آمار تلفات انسانی تهاجم نظامی ترکیه به عفرین، فعالان اعلام کردند که این عملیات از روز شنبه تاکنون به کشته‌شدن ۵۴ شبه‌نظامی از جمله ۲۶ جنگجوی کرد و ۱۹ شورشی حامی ترکیه منجر شده است. ارتش ترکیه نیز عصر روز گذشته اعلام کرد که یک سرباز ارتش ترکیه در جریان عملیات عفرین در پی درگیری با معارضان کُرد سوری کشته شده است. همچنین در جریان این تهاجم نظامی ترکیه، ۲۴ غیرنظامی هم جان‌ خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز