خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

قوی‌ترین پشتیبانی هوایی را ازارتش سوریه در حلب صورت می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو به آمریکایی‌ها هشدار داده است از ارتش سوریه در حلب و حومه آن قوی‌ترین پشتیبانی هوایی را انجام خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود گفت: «درخصوص تحولات حلب و حومه آن به آمریکایی‌ها هشدار داده‌ایم. آنها می‌دانند که ما از ارتش سوریه برای مانع شدن از تلاش تروریست‌ها برای اشغال اراضی، قوی‌ترین پشتیبانی هوایی را خواهیم کرد.»

لاوروف گفت: «ما تصمیم‌ها را با توجه به تحولات میدانی اتخاذ خواهیم کرد. ما هر روز با آمریکایی‌ها در تماس هستیم. از این‌رو، اتفاق غافلگیر کننده‌ای رخ نخواهد داد.»

وزیر خارجه روسیه، هفته گذشته نیز در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «جان کری» درباره ضرورت «عملیات نظامی مشترک مسکو و واشنگتن» علیه گروه تروریستی «جبهه النصره» شاخه سوری «القاعده» گفت‌وگو کرده بود.

لاوروف با اعلام آمادگی روسیه برای هماهنگ کردن عملیات علیه تروریست‌ها در سوریه با آمریکا، متذکر شد که مسکو از تلاش‌های آمریکا برای به تعویق انداختن روند هماهنگ کردن عملیات با طرف روسی، در صورتی که هدف از آن فرصت دادن به «معارضان برای بازیابی قوای‌شان» باشد، مخالفت می‌کند.

کد خبر : ۳۷۸۳۸۱