خبرگزاری کار ایران

مخالفت السیسی با مداخله نظامی در سوریه

رئیس‌جمهور مصر با تأکید بر موضع ثابت کشورش مبنی بر حمایت از راه‌حل صلح‌آمیز بحران سوریه، درخصوص مداخله نظامی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا، در پی اعلام تصمیم برخی کشورهای منطقه برای مشارکت در حمله زمینی به سوریه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر تأکید کرد کشورش همچنان از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت کرده و هرگونه مداخله نظامی در این کشور را رد می‌کند.

السیسی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «جان افریک» گفت: «ما بر حفظ تمامیت ارضی و عدم فروپاشی نهادهای دولتی در سوریه تأکید داریم.»

رئیس‌جمهوری مصر تصریح کرد، بازسازی سوریه نیازمند صدها میلیارد دلار است و نمی‌توان اجازه داد که مانند لیبی، گروه‌های تروریستی در این کشور گسترش پیدا کنند؛ زیرا این وضعیت به تهدیدی برای کل منطقه تبدیل خواهد شد.»

وی افزود، ما برای مدتی طولانی بحران سوریه را رها کرده بودیم و حالا وضعیت این کشور بسیار پیچیده شده است. اگر دو سال پیش برای این بحران راه‌حلی پیدا می‌کردیم، امروز چنین وضعیتی را شاهد نبودیم.

السیسی درباره آینده روابط مصر با ترکیه و امکان گفت‌وگو بین دو کشور، تصریح کرد که مصر همواره از مداخله در امور کشورهای دیگر خودداری کرده و با دخالت خارجی در امور داخلی خود نیز مخالف است. ما اظهارات خصمانه‌ای مطرح نکرده‌ایم.

کد خبر : ۳۴۷۶۲۶