خبرگزاری کار ایران

۵ قطعنامه به نفع فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد

هیات نمایندگی دائم فلسطین در سازمان ملل متحد از تصویب پنج قطعنامه جدید در مجمع عمومی به نفع فلسطین خبر داد و اعلام کرد که این قطعنامه‌ها با ۹۹ رای موافق و هشت رای مخالف استرالیا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، ناورو، پالائو، آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز ۵۹ رای ممتنع به تصویب رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل ضمن تقدیر و تشکر از کشورهایی که به این قطعنامه‌ها رای مثبت دادند، گفت که تصویب قطعنامه‌های مذکور با رای اکثریت بار دیگر بر حمایت جامعه بین‌المللی از حقوق ملت فلسطین و به ویژه حق تعیین سرنوشت و حق آوارگان در بازگشت به سرزمین خود مهر تایید زد و می‌تواند باعث تقویت مبارزات ملت فلسطین برای پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی شود.

این قطعنامه‌ها عبارتند از:

۱- قطعنامه «حل و فصل مساله فلسطین با استفاده از راهکارهای مسالمت‌آمیز» که ۱۵۵ کشور به آن رای مثبت و تنها کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، ناورو، پالائو، آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی رای منفی داده و هفت کشور هم به آن رای ممتنع دادند.

۲- قطعنامه «قدس» که ۱۵۳ کشور به آن رای مثبت و کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، ناورو، پالائو، آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به آن رای منفی داده و هشت کشور هم به آن رای ممتنع دادند.

۳- قطعنامه «برنامه تبلیغاتی» ویژه دایره امور تبلیغاتی دبیرخانه مجمع عمومی درباره مساله فلسطین که ۱۵۵ کشور به آن رای مثبت داده، استرالیا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، پالائو و آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به آن رای منفی و هفت کشور هم رای ممتنع دادند.

۴- قطعنامه «کمیته رسیدگی به احقاق حقوق ثابت ملت فلسطین» که ۱۰۲ کشور به آن رای مثبت،  استرالیا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، ناورو، پالائو، آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به آن رای منفی و ۵۷ کشور هم به آن رای ممتنع دادند.

۵- قطعنامه موسوم به «دایره حقوق فلسطین در دبیرخانه» که ۹۹ کشور به آن رای مثبت داده، استرالیا، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، ناورو، پالائو، آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به آن رای منفی و ۵۹ کشور هم رای ممتنع دادند.

کد خبر : ۳۲۵۴۰۳