خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی ناتو از استقرار موشک‌های روسیه در سوریه

فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا نسبت به استقرار موشک‌های ضد هوایی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «فیلیپ بریدلاو» فرمانده نیروهای ناتو در اروپا در واکنش به استقرار ۲۸ فروند جنگنده روسیه در استان «لاذقیه» سوریه، گفت: «من ندیده‌ام که گروه داعش هواپیماهایی را به پرواز درآورد که استقرار موشک‌های «سام ۱۵» و «سام ۲۲» را توجیه کند. استقرار این تجهیزات پیشرفته هیچ ارتباطی با داعش ندارد.»

ژنرال بریدلاو تاکید کرد: «روسیه تلاش می‌کند با استقرار این تجهیزات از دولت بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در برابر حملات هوایی محافظت کند.»

ژنرال بریدلاو افزود: «مشاهده این موضوع که روس‌ها در شمال شرقی منطقه حفاظت ضد هوایی ایجاد می‌کنند که از عملیات هواپیماهای جنگی در آن جلوگیری می‌کند، ما را تا حدودی نگران کرده است.»

وی تصریح کرد روسیه بعد از الحاق شبه‌جزیره «کریمه» به خاک خود، با استقرار سامانه‌های موشکی چنین منطقه‌ای را در دریای سیاه ایجاد کرده است. روسیه همچنین از منطقه «کالینینگراد» در اروپای شرقی برای چنین منطقه‌ای در بالتیک استفاده می‌کند.

کد خبر : ۳۰۸۸۲۴