خبرگزاری کار ایران

رسوایی جدید صلح‌بانان سازمان ملل در آفریقای مرکزی

سخنگوی سازمان ملل، دیروز- سه‌شنبه- از طرح اتهامات تازه‌ای علیه صلح‌بانان سازمان ملل مستقر در جمهوری افریقای مرکزی مبنی بر تعرض جنسی به کودکان خیابانی در پایتخت این کشور، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل، دیروز از طرح اتهامات تازه‌ای علیه صلح‌بانان سازمان ملل مستقردر جمهوری افریقای مرکزی مبنی بر تعرض جنسی به کودکان خیابانی در پایتخت این کشور، خبر داد و اعلام کرد دفتر صلح‌بانان سازمان ملل تحقیق درباره این اتهامات را آغاز و خواستار همکاری مقامات جمهوری آفریقای مرکزی در این خصوص شده است.

این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد در صورتی‌که این اتهامات اثبات شود، به منزله نقض شدید اصول سازمان ملل و دستورالعمل‌های صلح‌بانان این سازمان خواهد بود.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که دفتر صلحبانان سازمان ملل اوایل ماه ژوئن تحقیقات دیگری را درباره یکی از صلحبانان متهم به سوءاستفاده جنسی از یک کودک در جمهوری آفریقای مرکزی، آغاز کرده بود.

موضع ضعیف سازمان ملل درخصوص گزارش داخلی که ژوئیه 2014 درباره احتمال حمله جنسی نظامیان خارجی به کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی منتشر شده بود، انتقادهای شدیدی را موجب شده است. 

کد خبر : ۲۸۵۹۹۶