خبرگزاری کار ایران

نیکولاس مادورو در پاسخ به تهدیدهای‌ واشنگتن:

۱۰ میلیون امضا برای صلح و حق حاکمیت ونزوئلا جمع‌آوری می‌کنیم

کد خبر : ۲۶۱۴۷۹

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در راستای پاسخ به تهدیدهای آمریکا، اعلام کرد که برای سند صلح و حق حاکمیت این کشور ۱۰ میلیون امضا جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که برای اثبات تمایل کاراکاس به صلح و حق حاکمیت این کشور سندی با ۱۰ میلیون امضا جمع‌آوری می‌کند.

مادورو گفت: در کشور مخالف دولت نداریم. در عین حال باید دولتی داشته باشیم که انتقاد را از خود شروع کند و پیوسته در حال نظارت، اصلاح و تغییر قوانین باشد.

وی افزود: باید کمپین «لغو تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا» باید به زودی آغاز شود و اطمینان دارم که ۱۰ میلیون امضا در حمایت از حق حاکمیت خود و صلح در منطقه کردآوری می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اخیرا در نامه‌ای به مردم آمریکا نوشت که ادعاهای «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور کاملا بی‌اساس و غیرمنطقی است و ونزوئلا هیچ‌گاه تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به حساب نمی‌‌آید.

مادورو در نامه خود که در روزنامه «نیویورک‌تایمز» منتشر شد، اعلام کرد که ونزوئلا کشوری است که هوادار آزادی و استقلال بوده و به صلح، حق حاکمیت ملی و قوانین بین‌الملل پایبند است.

اوباما اخیرا اعلام کرده بود که مقام‌های ونزوئلا اقدام‌هایی خلاف قوانین بین‌الملل انجام می‌دهند و به همین دلیل برای امنیت ملی آمریکا تهدید به شمار می‌آیند.

 در همین حال، «فیدل کاسترو» رهبر کوبا در آستانه برگزاری نشست اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای جنوبی (آلبا) که سه‌شنبه گذشته در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا برگزار شد، گفت که ملت دوست و برادر ونزوئلا هیچ‌گاه زورگویی‌های آمریکا را نمی‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز