خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه:

سفارت ایران در چین حادثه برای نفتکش ایرانی را بررسی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۵۳

سخنگوی وزارت امورخارجه به آخرین وضع نفتکش ایرانی حادثه دیده در آب‌های سرزمینی چین اشاره کرد و گفت: در این زمینه دستورهای لازم به سفارت ایران در چین و کنسولگری ما در شانگهای داده شده است و آنها تماس‌های لازم را با مقام‌های چینی داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی امروز (دوشنبه، ۱۸ دی‌ماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره برخورد نفتکش ایرانی در آب‌های چین گفت: در این اتفاق ناگوار یک نفتکش ایرانی که حامل ١٣٧ هزار تن محموله میعانات گازی برای کره جنوبی بود و ۳۲ خدمه داشت، در آب‌های چین با یک کشتی باربری برخورد کرد و دچار حریق شد.

وی افزود: در این زمینه دستورعمل لازم به سفارت ایران در چین و کنسولگری ما در شانگهای داده شده است و آنها تماس‌های لازم را با مقام‌های چینی داشته‌اند.

قاسمی با بیان این‌ که نشت میعانات گازی در حوزه مشخصی در آب‌های منطقه رخ داده و در این باره ستاد بحران در کشور چین تشکیل شده است، افزود: باوجود اعزام بالگرد و کشتی‌های امداد به این محل، آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

وی افزود:  تا ساعتی پیش تماسی در این باره داشتیم، اما هنوز به صورت دقیق نمی‌توان اظهار نظر کرد. منتظریم وضع روشن شود و اطلاعات بیشتری به دست ما برسد. علائمی وجود دارد که نمی‌شود این موضوع را تمام شده تلقی کرد، امیدواریم هرچه سریع‌تر موضوع آشکار شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز