خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

پیام رسان وی‌چت رفع فیلتر شد/ احتمال جایگزینی وی‌چت به جای تلگرام

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۹۹

پیام‌رسان وی‌چت بعد از گذشت ۴ سال فیلترینگ بالاخره رفع فیلتر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پیام‌رسان وی‌چت بعد از گذشت ۴ سال فیلترینگ از دی‌ماه سال ۱۳۹۲ تا امروز بالاخره ساعت ۲۱ روز پنج شنبه ۱۴ دی‌ماه با موافت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رفع فیلتر شد و هم اکنون دسترسی به این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی بدون محدودیت امکان پذیر است.

گفتنی است، امکان دانلود پیام رسان وی‌چت از مارکت گوگل پلی به‌دلیل تحریم‌های ایران امکان‌پذیر نیست و باید به سایت این پیام‌رسان مراجعه کرد.

قابل ذکر است، پیام‌رسان وی‌چت ۴ سال است در ایران به دلیل  جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران با رصد ارتباطات اعضاء و انتشار گسترده محتوای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن با ضرر  جبران‌ناپذیر برای نوجوان کشور با درخواست کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بدون رای منفی فیلتر شد و رفع فیلتر آن در این موقعیت زمانی با موافقت درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و نبود تلگرام به عنوان محبوبترین و بزرگترین پیام رسان برای کاربران ایرانی سوالات بسیاری را ایجاد کرده است.

کارشناس نرم افزار یکی از پیام رسان‌های داخلی در گفت‌و‌گو  با خبرنگار ایلنا درباره رفع فیلترینگ پیام رسان وی چت گفت: وی‌چت یکی از پیام رسان‌های بزرگ دنیا است که امکانات قبول قبولی دارد اما از نظر امنیت در میان ۱۰ پیام‌رسان اول دنیا که تلگرام رتبه اول و پیام‌رسان واتس‌آپ رتبه دوم را دارد، رتبه ۹ را کسب کرده؛ مسئله امنیت نکته بزرگی برای کاربران ایرانی است که این روزها توجه ویژه‌ای به امنیت پیام‌رسان مورد استفاده خود دارند و باعث شده به سراغ پیام رسان‌های مناسب داخلی یا حتی خارجی دیگر نروند و همچنان از تلگرام یا واتس آپ استفاده کنند.

این کارشناس ادامه داد: رفع فیلتر اینستاگرام و وی‌چت این فرضیه را ایجاد کرده که احتمالا وی‌چت جایگزینی برای تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان خارجی است که در انواع سیستم عامل‌ها دسترسی دارد.

وی تاکید کرد: باید انتظار داشت کارگروه دلایل خود برای رفع فیلتر این پیام‌رسان را بعد از بیش از ۴ سال فیلترینگ اعلام کند، آیا این مسئله حمایت از پیام‌رسان داخلی است؟ آن‌هم زمانی که وی‌چت امکانات مشابه پیام رسان‌های داخلی را دارد و برخی پیام‌رسان‌های داخلی از وی‌چت امنیت بیشتری دارند.

مسعود فاتح، مدیر پایگاه خبری سیتنا که برای اولین بار از رفع فیلترینگ پیام رسان وی چت خبر داده بود به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: بر اساس گفت‌وگوی انجام شده با مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع فیلترینگ پیام رسان وی چت تایید شده است و فرآیند آن در حال انجام است اما رفع فیلترینگ به صورت کامل بر اساس طی فرآیند از سوی زیرساخت تا اپراتورهای ثابت و سیار به طول می‌انجامد؛ هم اکنون برخی از کاربران به وی چت بدون محدودیت دسترسی دارند و باقی کاربران باید برای دسترسی بدون فیلتر به وی چت صبر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز