خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور؛

کیف پول آفلاین در قزوین به صورت پایلوت عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۶۵۲

شرکت فناپ پرداخت در جریان سومین نمایشگاه تراکنش از سرویس کیف پول همراه پاسارگاد با نام کیپاد با قابلیت تراکنش به صورت آفلاین و عدم پرداخت کارمزد رونمایی کرد.

محمد آجودانی، مدیر پروژه کیف پول همراه پاسارگاد با نام کیپاد در نشست خبری معرفی محصول کیپاد گفت: امنیت در کارت های بانکی پایین است و خرید با آن ها نیاز به صرف وقت بیشتری دارد. در کنار کارت های بانکی، کارت های شهروندی که هم اکنون در سیستم حمل و نقل در حال استفاده هستند، باید شارژ بشوند و تنها در چند مکان قابل استفاده هستند اما کیف پول موبایل دیگر مشکلات کارت های بانکی و شهروندی را ندارد و یک سیستم نوین، سریع و ایمن برای پرداخت است.

محمد آجودانی با اشاره به وضعیت پرداخت خرد در ایران گفت: تراکنش های تا سقف 50 هزار تومان پرداخت های خرد هستند و 80 درصد از تراکنش ها در ایران زیر 50 هزار تومان هستند که نشان از بازار بزرگ پرداخت خرد در ایران دارد اما برای ساماندهی بخش پرداخت خرد باید سیستمی با کارمزد پایین، سرعت و امنیت بالا در کنار قاببلیت کارکرد به صورت افلاین در اختیار داشت تا بتوان از آن به راحتی در هر زمان و مکانی استفاده شود.

او ادامه داد: کیپاد به عنوان کیف پول همراه پاسارگاد با همکاری بانک پاسارگاد؛  شرکت فناپ پرداخت و ایرانسل این خدمت نوین را ارائه می دهد.

مدیر کل پروژه کیپاد در رابطه با بستر پرداخت موبایلی در ایران اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر از 50 میلیون موبایل هوشمند در کشور وجود دارد و همین مسئله نشان از زیر ساخت مناسبی برای پرداخت موبایلی است.

او با بیان این که استفاده از کیپاد راحت و سریع است گفت: به منظور استفاده از سرویس کیپاد باید از یک دستگاه موبایل با فناوری NFC با سیم کارت NFC شرکت ایرانسل استفاده شود و برای پرداخت نیز کافی است تلفن همراه به یک پایانه پرداخت با فناوری NFC شرکت فناپ نزدیک شود تا پرداخت انجام شود. در حقیقت پرداخت از طریق موبایل با روش غیر تماسی یک حرکت نوین بدون نیاز به رمز عبور است که آینده پرداخت را تغییر می دهد.

آجودانی در رابطه با کیپاد تاکید کرد: در صورتی که گوشی خاموش باشد یا در حالت پرواز قرار گرفته باشد، کیپاد قابل استفاده است و کاربر می تواند در هر زمانی از آن استفاده کند.

مدیر پروژه کیپاد ادامه داد: بازار هدف برای سرویس کیپاد پرداخت خرد تا سقف 50 هزار تومان است. این برنامه تا 200 هزار تومان شارژ می شود و میتواند برای پرداخت های خرد به صورت سریع و امن استفاده شود.

او در رابطه با این سامانه خاطر نشان کرد: کیپاد در حال حاضر آماده شده و در شهر قزوین نیز به صورت پایلوت در پایانه های فروش و سیستم حمل و نقل شهری ارائه شده است. با توجه به کاربردی بودن و عدم پرداخت کارمزد در تراکنش برای کاربران به عنوان مزیتی اختصاصی و بزرگ  تصمیم داریم کیپاد را گسترش دهیم و این سامانه را در سایر شهرهای ایران پیاده سازی کنیم.

اجودانی با بیان این که تمامی سامانه های پرداخت تولید ایران هستند گفت:  فناپ پرداخت اولین و تنها تولید کننده تجهیزات پرداخت در ایران است. دستگاه های پایانه فروش سامانه کیپاد که دارای فناوری NFC هستند در کارخانه شرکت فناپ پرداخت واقع در منطقه ازاد اروند تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز