خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی:

مصوبه مجلس تعداد بازنشستگان فقیر را افزایش می‌دهد/ صندوق بازنشستگی بیش از تامین اجتماعی ضرر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۸۵۵

مدیر دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: برخی معتقدند با تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد زنان با 20 سال سنوات، فضا برای کار جوانان باز می‌شود این در حالی است که این اتفاق نخواهد افتاد زیرا این افراد بازنشسته مجددا در بخش خصوصی وارد بازار کار می‌شوند.

حسین مشیری، مدیر دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد تبعات بازنشستگی پیش از موعد زنان با 20 سال سنوات اظهار داشت: این موضوع در صندوق‌ بازنشستگی خود را بیشتر نشان می‌دهد تا در صندوق تامین اجتماعی ، زیرا در قانون صندوق تامین اجتماعی هم اکنون زنان با 42 سال سن و 20 سال سابقه کار می‌توانند بازنشست شوند و تعداد افرادی که در صندوق بازنشستگی کشوری هستند بیش از افرادی است که در صندوق تامین اجتماعی فعالند.

وی افزود: افراد در بحث بازنشستگی منافع نزدیک را زودتر می‌بینند و این قانون نوعی تشویق محسوب می‌شود زیرا افراد تلاش دارند خود را بازنشسته کنند .

مشیری تصریح کرد: بیشتر افرادی که در صندوق بازنشستگی عضو هستند از کارمندان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان هستند و زمانی که از ارگانی دولتی بازنشسته می‌شوند وارد بخش خصوصی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: برخی معتقدند با تصویب این قانون فضا برای کار جوانان باز می‌شود این در حالی است که این اتفاق نخواهد افتاد زیرا این افراد بازنشسته مجددا در بخش خصوصی وارد بازار کار می‌شوند.

مدیر دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس محاسبات سرانگشتی، هزینه این قانون برای صندوق تامین اجتماعی حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان است اما این رقم برای صندوق بازنشستگی کشوری حدود 20 هزار میلیارد تومان می‌شود و تعداد زنانی که تحت تاثیر این قانون قرار می‌گیرند حدود 20 تا 25 هزار نفر خواهد شد.

وی ادامه داد:  ضمن آنکه از بعد مالی نیز زنان با این قانون متضرر خواهند شد زیرا حقوق 20 روز کاری را دریافت می‌کنند و تنها دو سوم حقوق بازنشستگی را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون حداقل حقوق هم زیر خط فقر است حال با تصویب این قانون یک بازنشسته فقیر دیگر نیز به جامعه اضافه خواهد شد.

مدیر دفتر آمار محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تبعات اجتماعی تصویب این قانون بیش از تبعات اقتصادی آن است گفت: بازنشسته‌ای که دو سوم حداقل حقوق را می گیرد نه تنها با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو می‌شود بلکه مشکلات اجتماعی فراوانی نیز خواهد داشت.

وی افزود: هر چند این قانون اختیاری است اما به نظر می‌رسد استقبال از سوی زنان از این قانون بالا باشد. البته اگر کسی آینده نگری داشته باشد از این قانون استقبال نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز