خبرگزاری کار ایران

مدیر بیمه‌ آتش‌سوزی بیمه ایران به ایلنا خبر داد:

بنیاد مستضعفان ساختمان پلاسکو را بیمه نکرده بود/ برای 90 مراجعه کننده پرونده پرداخت خسارت تشکیل دادیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۳۹۰

مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه ایران گفت: مالک ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان است اما متاسفانه این بنیاد، ساختمان پلاسکو را بیمه نکرده بود.

محمد رضایی، مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌ها به بیمه گذاران‌ ساختمان پلاسکو اظهار، داشت: از امروز اولین پرداخت چک‌های خسارت  آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو آغاز شده است و براساس تعهد بیمه‌نامه و سرمایه‌ای که بیمه‌گذاران خود اظهاری داشتند، خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

 وی افزود: البته در ایام عید، میزان بیمه اجناس و البسه بیشتر می‌شود اما باید واحدها در صورت افزایش دارایی این موضوع را به شرکت بیمه خود اظهار می‌کردند. البته برخی از واحدهای ساختمان پلاسکو طی روزهای اخیر جنس آورده بودند و وقت اینکه به شعبه بیمه مربوطه مراجعه کنند را نداشتند و تنها بر اساس موجودی قبلی، پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

رضایی تصریح کرد: اما طی مراجعات امروز بیمه‌گذاران، واحدی داشتیم که تا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اموال خود را بیمه کرده بود.

وی ادامه داد: پرونده‌ها در شعبات بیمه ایران تشکیل شده و خسارت‌ها نیز تا حدودی پرداخت شده است و پرداخت‌ها در شعبات سعدی و مطهری از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

رضایی گفت: 110 واحد از کل ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه ایران است البته ممکن است این تعداد طی روزهای آتی بیشتر هم شود زیرا برخی از این واحدها وام‌هایی را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و بانک نیز آنها را بیمه کرده است. بر این اساس تعداد بیمه‌گذاران و پرداخت خسارت‌ها نیز ممکن است افزایش پیدا کند.

مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه ایران تصریح کرد: تا امروز 80 تا 90 مورد مراجعه کننده برای تشکیل پرونده داشتیم و تاکنون تمام بیمه گذاران در شعبه فردوسی تشکیل پرونده شده‌اند. افراد برای تسریع در کار می‌توانند به شعبات بازار، سعدی و مطهری نیز مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که به جز بیمه اموال، با توجه به تخریب ساختمان وضعیت بیمه ساختمان پلاسکو چگونه است و آیا واحدهای ساختمان پلاسکو باید از سوی مالک آن یعنی بنیاد مستضعفان بیمه می‌شد؟ خاطر نشان کرد: مالک ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان است اما متاسفانه این بنیاد، ساختمان پلاسکو را بیمه نکرده بود اما هیئت مدیره ساختمان فردوسی که مجاور ساختمان پلاسکو است، اقدام به بیمه آتش‌سوزی ساختمان خود کردند.

وی در خاتمه گفت: بیمه آتش سوزی در حال حاضر اختیاری است اما باید قانون به سمتی حرکت کند تا واحدهای تولیدی کلیه اصول ایمنی را رعایت کنند و  زمانی که پروانه آنها تمدید می‌شود، بیمه نامه آتش سوزی نیز ضمیمه آن شود .

رضایی گفت: درصدد هستیم تا سال آینده کل واحدهای صنعتی, بیمه نامه آتش سوزی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز