خبرگزاری کار ایران

دومین نمایشگاه تراکنش ایران افتتاح شد

دومین نمایشگاه تراکنش ایران با حضور تعدادی از مدیران عامل بانک ها و شرکت های فعال در زمینه تراکنش و پرداخت الکترونیک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم دومین نمایشگاه تراکنش ایران که با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین قضاوی معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد و تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران برگزار شد، محمد مراد بیات دبیرکل این نمایشگاه با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه به صورت سالانه برگزار می شود که به دانش افزایی، ارتقای تکنولوژی و روابط خردمندانه با جهان می پردازد.

بیات افزود: کشورهای توسعه یافته برای دانش افزایی همایش های تخصصی مختلفی برگزار می کنند از این رو در کشور نیز از سال ١٣٨٨ بدنبال راه اندازی این نمایشگاه بودیم واین مهم  با آغاز به کار دولت یازدهم تحقق یافت.

دبیرکل این نمایشگاه با تاکید بر این موضوع که برای برگزاری این نمایشگاه منتظر فرجام برجام بودیم، تصریح کرد: بعد از برجام فرآیند راه اندازی این نمایشگاه فراهم و امسال نیز دومین دوره این نمایشگاه را در این راستا برگزار کردیم.

بیات خاطر نشان کرد: ادعای بزرگ ما این است که ایران را به مرکز ثقل منابع مالی و اقتصادی منطقه تبدیل کنیم و باید مطابق با سند چشم انداز رتبه اول را در منطقه بدر این بخش کسب کنیم.

دبیرکل این نمایشگاه اظهار داشت: جریان تعامل گرا با جهان بدنبال ارتباط منطقی با برقرار می شود و وابسته به توان داخلی کشور که همان اقتصاد مقاومتی است، دارداز این رو بدون درک فین تک نمی توانیم رشد کنیم.

وی با تاکید بر این که این نمایشگاه رقیب نمایشگاه بانکداری الکترونیک بانک مرکزی نیست، گفت: کشور با دو چالش جدی در گسترش فعالیت ها مواجه است. یکی از آن ها این است که اجازه فعالیت به بخش خصوصی داده نمی شود و همه مزایا و امکانات در خدمت بخش حاکمیتی قرار دارد از این رو شاید مسئولان نمی دانند که گره های کور بخش خصوصی تنها به دست مجلس و دولت باز می شود.

بیات در آخر اذعان داشت: ادعای مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه تراکنش ایران این است که رخداد می تواند رقیب نمایشگاه های مشابه در منطقه باشد.

دومین نمایشگاه تراکنش ایران به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بوستان گفتگو در جریان است.

 

کد خبر : ۴۲۴۷۸۳