خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن انرژی بادی اروپا در گفت‌وگو با ایلنا:

ایران می‌تواند استفاده از انرژی تجدیدپذیر را ۶ برابر افزایش دهد/ قیمت تولید انرژی بادی در ایران کمتر از اروپاست

دیکسون گفت: WINDEURO امکان ارتقای تولید انرژی از تجدیدپذیرها در ایران به 6 برابر میزان کنونی را دارد.

گیلس دیکسون مدیر عامل انجمن علمی انرژی بادی اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پتانسیل بالای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران گفت: پتانسیل انرژی‌های تجدید پذیر بخصوص  انرژی بادی در ایران خیلی زیاد و حتی بیشتر از اروپاست و ما امیدواریم که بتوانیم کمک کنیم  در حد کافی روی این پتانسیل سرمایه گذاری شود.

وی درباره کمک این انجمن جهت ارتقای بکارگیری انرژی تجدیدپذیر در ایران اظهار داشت: کمک ما به این صورت است که بزرگترین سازندگان و پشتیبان‌های توربین‌های بادی که عضو این انجمن هستند را وارد ایران کنیم تا بتوانند پتانسیل انرژی بادی را در ایران در حد ۳۰ گیگابایت در مارکت برسانند.

دیکسون خاطرنشان کرد: یعنی windeuro  معتقد است که ۶ برابر آنچه در ایران تارگت گذاشته شده باید انرژی بادی در ایران ایجاد شود.  

وی یادآور شد: ایران در زمینه انرژی خورشیدی نیز پتانسیل خوبی دارد و کشوری است که می‌تواند از انواع و اقسام انرژی استفاده کند.

مدیر عامل انجمن علمی انرژی بادی اروپا همچنین اظهار داشت: با توجه به وزش خوب باد در ایران قیمت تولید برق از این آن می‌تواند بسیار پایین بیاید و حتی کمتر از اروپا و تا نرخ ۶۰ یورو سنت هم برسد.

کد خبر : ۳۹۲۸۸۶