خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

95 درصد واگذاری‌های دولت گذشته به بخش خصوصی برنگشت

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۲۴

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری های غیر واقعی در دولت های گذشته، گفت: در دولت گذشته بیش از 95 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی برنگشته است.

عباس آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی را نپذیرفته‌اند، ‌ اظهار کرد: درباره واگذاری‌های انجام شده در چند سال اخیر تحقیقات و بررسی‌های بسیاری را انجام داده‌ام و تمام نتایج به دست آمده را در یک کتاب گردآوری کرده‌ام.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در روند واگذاری‌ها ۹۵ درصد مجموعه‌ها و پروژه‌ها به بخش خصوصی برنگشته است و در ‌‌نهایت به نحوی دوباره به دولت واگذار شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی نقشی در روند این واگذاری‌ها نداشته است، افزود: واگذاری‌ها با شراکت‌های دولتی و با چند واسطه دوباره به دولت برگشته است و یا به نهادهای عمومی غیر دولتی واگذار شده است.

آخوندی تاکید کرد: در بهترین حالت به نهادهایی که در ‌‌نهایت به نحوی تحت کنترل نهادهای عمومی هستند، واگذار شده است و ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی را نپذیرفتند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه قرارگاه خاتم با حضور در بیش از ۲۵۰۰ پروژه عمرانی رقیب بخش خصوصی نیست و بخش خصوصی فعال در حوزه عمران مدعی هستند پروژه‌های عمرانی اقتصادی ناعادلانه به قرارگاه خاتم واگذار شده است، ‌ تاکید کرد: در این باره باید حرف‌های بخش خصوصی شنیده شود و اگر تخلفی در روند واگذاری پروژه‌ها بوده باید این موارد در شورای رقابت اثبات شود و در این شورا مورد بحث و پیگیری قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز