خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان:

موافقت بانک مسکن با ارائه وام‌های 100 میلیون تومانی به انبوه‌سازان

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۸۱

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان با بیان اینکه بانک مسکن موافقت ضمنی خود را با پرداخت وام‌های 100 میلیون‌تومانی به طرف عرضه یعنی انبوه‌سازان اعلام کرده است گفت: پیشنهاد انبوه‌سازان ارائه وام 120 میلیون تومانی است و 100 میلیون کفاف هزینه‌های تولید در کلان‌شهری مانند تهران را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید برزگر در نشست خبری برگزاری همایش انبوه‌سازان در سیزدهم مهر ماه مصادف با روز اسکان بشر  گفت:  ارائه برنامه‌هایی  برای تامین مسکن اقشار مختلف را جزو اولویت‌های فعالیت‌های اجتماعی می‌دانیم.

وی با اشاره به محورهای این همایش گفت: از مهمترین موضوعات  برگزاری این همایش، بررسی چالش‌ها و نقاط قوت و ضعف قوانین اجرا نشده مرتبط با صنعت ساختمان و لحاظ شدن این قوانین در برنامه توسعه ششم است.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان با اشاره به دیگر محورهای همایش گفت: از دیگر محورها بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های طرح جامع مسکن است که به صورت غیررسمی توسط وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است.

برزگر با بیان اینکه چالش‌ها و راهکارها صنعت ساختمان و بازار مسکن در این همایش برگزار می‌شود تا بتوانیم با تحریک عرضه رکود موجود را کاهش دهیم گفت: از مهمترین محورهای همایش بررسی نقاط قوت و ضعف قانون سازمان نظام مهندسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و ساز ساختمان در ایران متولی، ناظر و مجری مشخصی ندارد گفت: هیچ مسئولی پاسخگوی کیفیت ساخت و ساز در کشور نیست.

برزگر با بیان اینکه تشکلات صنفی باید جایگاه مشخصی در قانون داشته باشند گفت: در حال حاضر افراد بابت امضای خود مسئول و پاسخگو نیستند و از خدمات‌دهنده تا خدمات‌گیرنده از شرایط موجود ناراضی هستند.

وی با اشاره به درخواست انبوه‌سازان از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر آیین‌نامه اجرایی ماده 29 قانون نظام مهندسی گفت: بنا بر این آیین‌نامه تشکلات باید جایگاه مثبتی در قانون داشته باشد.

 

موافقت ضمنی بانک مسکن با ارائه وام به طرف عرضه

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی انبوه‌سازان با بیان اینکه بانک مسکن قبول کرده است که تا سقف 100 میلیون تومان به انبوه‌سازان تسهیلات ارائه دهد گفت: این تسهیلات قابل انتقال به خریداران است و سودی که برای آن در نظر گرفته شده 14 درصد است.

وی با اشاره به شرایط مورد نیاز برای دریافت این وام دامه داد: انبوه‌سازانی که عضو ا نجمن‌های انبوه‌سازی هستند و پروانه صلاحیت انبوه‌سازی را از وزارت راه و شهرسازی گرفتند می‌توانند از این وام استفاده کنند. افراد واجد شرایط توسط کانون سراسری انجمن‌های صنفی انبوه‌سازی به بانک مسکن معرفی می‌شوند. همچنین این وام به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد  که بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و کارشناسان صلاحیت این پروژه برای اخذ وام را تایید کرده باشند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای سنتی ساز وام 90 میلیون تومانی و صنعتی سازی‌ها وام 100 میلیون تومانی دریافت می‌کنند گفت: در حال حاضر بیانیه و فراخوان سراسری برای متقاضیان وام منتشر کرده‌ایم.

برزگر افزود: البته پیشنهاد انبوه‌سازان وام 120 میلیون تومانی است اما بانک مسکن با وام 100 میلیون تومانی موافق کردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز