خبرگزاری کار ایران

اواخر دوره رکود فرصت ورود به بازار است + قیمت خانه های 70 متری در محله های پایتخت

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۳۰

تا ورود به ماه طلایی بازار مسکن یعنی اردیبهشت ماه که به گفته حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی علائم شروع دوره خروج از رکود خود را باید از این تاریخ نشان دهد،‌ چیزی نمانده است. به گفته مسئولان و کارشناسان حوزه مسکن بازار املاک بعد از پشت سر گذاشتن رکود دو ساله از نیمه دوم سال جاری وارد دوره خروج از رکود می شود که نشانه های آن از نیمه اول سال خود را نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی وعده افزایش قدرت خرید را با بالا بردن سقف تسهیلات را در سال 94 داده است البته  برای این وعده خود تاریخی مشخص در سال را اعلام نکرده است و گفته شده یکی از عوامل خروج از رکود در این بازار در سال جاری وام های 80 یا 60 میلیون تومانی خرید مسکن خواهد بود.

در حالی که حسام عقبایی، رییس اتحادیه املاک پیش از این گفته بود،‌ به طور سنتی و طبق روال سال های گذشته میزان معاملات در بازار مسکن در فروردین ماه کاهش می یابد و تقاضای موثر در این ماه از سال وارد بازار نمی شود، عده ای از ‌ کارشناسان معتقدند اواخر دوره رکود بهترین فرصت برای خرید خانه است. با گرم شدن هوا و شروع دوره جابه جایی ها قیمت خانه هم افزایش پیدا می کند البته وزیر راه  وشهرسازی این اطمینان را داده است که افزایش نرخ مسکن در سال 94 کمتر از میانگین نرخ تورم خواهد بود،‌بنابراین پیش از ورود به دوره جابه جایی ها و خروج از رکود فرصت خوبی برای اقدام به خرید است.

طبق گفته کارشناسان با کاهش قدرت خرید مردم در چند سال گذشته،‌تقاضا برای خانه های کوچک افزایش یافت و در حال حاضر اکثر زوج ها و خانواده ها به دنبال خانه های 50 تا 70 متر هستند.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایلنا در فروردین ماه که هنوز نرخ تورم سالیانه تاثیری در این بازار نگذاشته است؛‌ قیمت واحد مسکونی 70 متری نوساز در منطقه کاشانی،‌ورزی شمالی 350 میلیون تومان است.  همچنین واحدی 69 متری در جنت آباد مرکزی 380 میلیون نرخ گذاری شده است. در منطقه غرب تهران،‌ پونک- شهرک نفت؛‌ قیمت واحد 70 متری با دو اتاق خواب 270 میلیون تومان است.

اما در منطقه شمال شهر محله ظفر،‌ واحد 70 متری نوساز با 3 خواب 390 میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

خانه های جنوب غرب تهران هم از متری 3 میلیون  و 500 هزار تومان شروع می شود که در حال حاضر قیمت یک واحد نوساز  63 متری در بریانک 178 میلیون تومان است.  در مرکز شهر در منطقه هفت تیر- بهار شمالی واحدی دو خوابه 7 سال ساخت 260 میلیون تومان قیمت دارد.

در خیابان هلال احمر قیمت  واحد 66 متری دو خوابه نوساز مجهز به آسانسور 180 میلیون تومان است. قیمت خانه بازسازی شده 15 سال ساخت در خیابان استاد معین بدون پارکینگ 148 میلیون است. قیمت واحد 70 متری دو خوابه با انباری و پارکینگ در خیابان سهروردی شمالی  450 میلیون تومان نرخگذاری شده است.  

همچنین در منطقه هروی واحد 64 متری نوساز دارای یک اتاق خواب 460 میلیون تومان است.

     

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز