خبرگزاری کار ایران

محمدفرید لطیفی خبر داد:

مهمترین مشکل زلزله‌زدگان تامین چادر است/ انتخاب استان قزوین برای بازسازی واحدهای مسکونی گیلانغرب

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۰۰۰

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان قزوین برای بازسازی واحدهای مسکونی گیلانغرب انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، محمدفرید لطیفی امشب در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان گیلانغرب اظهار کرد: ادامه اسکان زلزله‌زدگان در چادر برای خانواده‌ها به لحاظ تغییرهای آب و هوایی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که در این راستا کارشناسان نظام مهندسی و گروه‌های دانشگاهی چهار استان به گیلانغرب اعزام شدند. کارشناسان نظام مهندسی وضعیت استحکام واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند تا افزون بر اطمینان، به مالکان واحدهای مسکونی سالم تضمین لازم برای اسکان داده شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ارسال کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در نوع خود بی‌نظیر است و مدیریت در نحوه توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باید مورد توجه قرار گیرد. در شرایط کنونی مهمترین مشکل زلزله‌زدگان تامین چادر است. آمادگی تامین چادر به مقدار نیاز وجود دارد اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد.

لطیفی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب آب و هوا در روزهای آینده باید به تدریج شرایطی فراهم شود تا هرچه زودتر زلزله زدگان به شرایط عادی زندگی باز گردند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز با قدردانی از حمایت‌های دولت و مشارکت مناسب هموطنان در شتاب بخشیدن به عملیات امدادرسانی، گفت: در جریان زمین لرزه یکشنبه شب‌گذشته بیش از سه هزار واحد مسکونی روستایی و یک‌هزار واحد مسکونی این شهرستان دچار خسارت شد.

در این نشست درباره رفع مشکل آب آشامیدنی شهر و روستاهای بحران زده تصمیم‌گیری و مقرر شد شبکه آب شهری گیلانغرب به 2 دستگاه فیلترینگ دیگر مجهز شود تا مشکل کدورت آب آشامیدنی که همچنان غیر قابل استفاده است، رفع شود.

در این نشست مصوب شد پنج دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای تامین آب آشامیدنی روستاییان زلزله زده گیلانغرب تامین شود.

همچنین به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این حادثه بیش از 31 هزار واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز