خبرگزاری کار ایران

معاون‌بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده؛ سه چالش بزرگ استان یزد/ مرگ سالانه 230 یزدی بر اثر آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۸۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان یزد با چالش‌هایی چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است.

به گزارش ایلنا، «محمدحسن لطفی» در نشست کارگروه تدوین سند جامع سلامت استان افزود: یزد در شیوع دیابت، اختلالات چربی خون و فشار خون به ترتیب در رتبه‌های پنجم،هفدهم و نهم کشور قرار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه دوازدهم، ششم، سیزدهم و چهاردهم کشوری هستیم از این رو باید سطح سواد سلامت مردم استان افزایش یابد .
 
لطفی با اشاره به این که برای پیشگیری از این بیماری‌ها به همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌ها نیاز است، گفت: 25 درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، 50 درصد حاکمیت و 30 درصد به نظام سلامت مربوط می‌شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان یزد با چالش‌های چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرد تا مردم از زندگی سالم بهره‌مند شوند .
 

وی تصریح کرد:سالانه چهار هزار و 860 نفر در استان فوت می‌کنند که علت فوت 230 نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.
 
معاون‌بهداشتی دانشگاه با اشاره به سند سلامت استان، خاطرنشان‌کرد: این سند پنج ساله است و در آن به علل بیماری‌ها، ارتقای شاخص سلامت افراد و افزایش امید به زندگی توجه ویژه‌ای شده است
 
گفتنی است، افزایش کیفیت زندگی، کاهش 15 درصدی بیماری‌های غیرواگیر و افزایش 25 درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز