خبرگزاری کار ایران

پاک‌فطرت خبر داد:

نیاز شهرداری شیراز به ۹۰ میلیارد سرمایه برای تکمیل 4 طرح عمرانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۹۲

شهردار شیراز در جلسه علنی شورای شهر، از چهار طرح نیمه‌کاره عمرانی نام برد و گفت: این چهار پروژه به بیش از ٩٠میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد .

به گزارش ایلنا، در دویست و بیست‌و‌سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز درباره انتخاب مجری و سرمایه‌گذار در قالب قراردادهای مشارکت در ساخت ازطریق برگزاری و انتشار آگهی فراخوان عمومی به منظور تکمیل و آماده‌سازی جهت بهره‌برداری از پروژه‌های اوراق مشارکت مرحله دوم مربوط به سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ بخث و بررسی شد. این موضوع با تصویب دو فوریت در شورا مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار شیراز در توجیه این طرح گفت: ما به محض آغاز این پروژه‌ها با تورم بالا مواجه شدیم؛ به‌گونه‌ای که‌ پروژه‌های سال ٩٠ هر متر ٣٢٠ هزار تومان و پروژه‌های سال ٩١ هر متر ٤٠٠هزار تومان برآورد شده بود؛ اما در ادامه کار با افزایش قیمت‌ها، هزینه‌ها به ازای متری ٧٠٠هزار تومان رسید و امروز برای تکمیل آن‌ها به بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان بودجه نیاز است.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه با رکود موجود، خریداری برای این طرح‌های نیمه‌کاره وجود ندارد، گفت: شهرداری خود، اقدام به خرید این طرح‌ها کرده است.

وی این طرح‌ها را پروژه آفرینش، مکتبی، هرمزگان و بازرگانان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این طرح‌ها به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم که درصدی از مالکیت پروژه در ازای شراکت به وی تعلق می‌گیرد.

شهردار شیراز در جلسه علنی شورای شهر، افزود: این چهار پروژه به بیش از ٩٠میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که تأمین آن فراتر از حوزه اختیارات شهردار است؛ به همین منظور خواهان صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار از سوی شوراست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز