خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان

دعوت از مستندسازان در عزاداری مردم آران و بیدگل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مستندسازان سراسر کشور را سال آینده در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آران و بیدگل دعوت خواهیم کرد تا کلیه مراسم‌های عزاداری این شهرستان را در قالب کتاب و عکس تهیه کرده و به سراسر کشور و دنیا عرضه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  گفت: اگر می‌خواهیم جلو اشعار، بدعت‌ها و سنت‌های غلطی که وارد عزاداری‌های محرم شده را بگیریم باید با الگوبرداری از نحوه عزاداری‌های  محرم آران و بیدگل  به‌عنوان الگویی بسیار جامع مبتنی بر سنت واقعی بودن و اشعار زیبا به سراسر ایران و حتی به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در حاشیه  عزاداری  عاشورای حسینی حرم حضرت محمد هلال ابن علی (ع) آران و بیدگل در گفتگو با ایلنا با تأکید بر الگو قرار دادن عزاداری ایام محرم شهرستان آران و بیدگل در سراسر کشور و جهان اسلام  گفت: در تمام طول عمرم در سفرهایی که تاکنون به کشورهای مختلف دنیا داشته‌ام تاکنون چنین صحنه‌های عزاداری باشکوهی را در شهرهای کشور و حتی در دنیا در مراسم عاشورای حسینی ندیده‌ام.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: حضور منسجم، شور و حرارت زنان، کودکان ، مردان  و جوانان،  نحوه سینه‌زنی، انسجام، سنتی بودن، نظم و اشعاری که در هیئت‌های مذهبی  آران و بیدگل سروده می‌شود در هیکچدام از هیئت‌های مذهبی کشور ندیده‌ام.

ارزانی از دعوت مستندسازان سراسر کشور به‌منظور مستندسازی عزاداری مردم آران و بیدگل در ماه محرم خبر داد و گفت: سال آینده  مستندسازان سراسر کشور را در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آران و بیدگل دعوت خواهیم کرد تا کلیه مراسم‌های عزاداری این شهرستان را در قالب کتاب و عکس تهیه کرده و به سراسر کشور و دنیا عرضه کنند.

کد خبر : ۳۱۶۰۱۲