خبرگزاری کار ایران

پوشش زنده تلویزیونی عزاداری‌های حسینیه و زینبیه اعظم زنجان

عاشورا یعنی اوج مردانگی وایستادگی، یعنی تجسم تمام غیرت‌های که درچشم‌های نجیب عباس سوسومیزد، عاشورایعنی دلدادگی به سرچشمه پاکی‌ها، یعنی طعم شیرین عطش درکناریار، پیامد عشق ورزی به نور.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مردم مومن و ولایتمدار زنجان هرسال در ایام محرم، عشق و دلدادگی واقعی به اهل بیت (ع) را با عزاداری‌های بی‌نظیر و در خور یک شیعه واقعی به منصه ظهور می‌گذارند که اوج شکوه و عظمت این عزاداری‌ها در هشتم و یازدهم محرم در دسته‌های بزرگ عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم جلوه‌گری می‌کند به طوری که هر سال در این دو روز خاص، شهر زنجان شاهد حضور خیل عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی خارج از کشور است.

 صدا و سیمای مرکز زنجان نیز که نقش بسیار مهم و اثرگذاری در خلق و نمایش این حماسه حسینی، به جهانیان و تبدیل نمودن این عزاداری‌ها به الگویی برای جهان تشیع، دارد، در راستایوظیفه خطیرخود در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و شیعی، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای را برای پوشش در خور و شایسته این مراسمات انجام داده و از تمامی امکانات و تجهیزات خود و حضوربیش از ۳۰۰ نفر از همکاران پر تلاش خود بهره گیری خواهد کرد.

در راستای این برنامه ریزی گسترده، امسال نیز همانند سالهای گذشته مراسم عزاداری عزاداران حسینیه اعظم، یکی از بزرگ‌ترین تجمعات عزاداری شیعیان جهان در مسیر ۲. ۵ کیلومتری از حسینیهاعظم تا امام‌زاده حضرت سید ابراهیم (ع) در روز ۸ محرم (۳۰مهرماه) و همچنین عزاداری مردم مومن استان در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم از مسجد اعظم زینبیه تا امام‌زاده حضرت سید ابراهیم (ع) در روز ۱۱ محرم (۳ آبان) به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

همچنین دسته عزاداری هیات احمدیه زنجان ۹ محرم (۱آبان)، تجمع بزرگ عزاداران شهر قیدار به عنوان نخستین تجمع بزرگ مردم این شهرستان (۹ محرم)، دسته عزاداری هیات فاطمیون (۹ محرم) هیئت عزاداری مکتب الزهرایزنجان۱۰ محرم (۲ آبان) و پوشش نماز وحدت ظهر عاشورا در روز ظهر عاشورا (۲ آبان) از دیگر مراسمات عزاداری باشکوه مردم پایتخت شور و شعور حسینی است که امسال نیز همچون سالهای گذشته به صورت زنده از شبکه اشراق پوشش داده خواهد شد.

استفاده از تجهیزاتی همچون، دوربین پرنده (کواد کم)، سه واحد سیار تلویزیونی، ۱۹ دوربین حرفه‌ای تصویر برداری، یک دستگاه sng، چهار دستگاه مایکرویو، سه دستگاه کرین و.... و همچنین همکاری بیش از ۵۰ نفر از همکاران سازمان نیز در دستور کار مرکز قرار دارد.

شایان ذکر است مراسم عزاداری مردم ولاییی و حسینی استان همزمان از شبکه اشراق و شبکه‌های بین المللی و سراسری پخش خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۵۳۵۷