خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر پیش بینی کرد

برداشت 171 تن کنجد از زمین‌های کشاورزی قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال بیش از ۱۷۱ تن کنجد از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایلنا از ساری؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی با اشاره به مطلب فوق افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان قائم شهر به زیرکشت محصول کنجد رفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود با متوسط عملکرد۹۵۰ کیلوگرم کنجد در هر هکتار بیش از ۱۷۱ تن از این محصول در زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود ادامه داد: در این راستا ۹ تن کود اوره و ۹ تن فسفات بین کشاورزان کنجدکار این شهرستان توزیع شد.

فرهادی با بیان اینکه رقم تک شاخه ناز و محلی به عنوان ارقام کشت شده کنجد در این شهرستان می‌باشند اظهار داشت: رقم تک شاخه ناز به علت عملکرد بالا مورد استقبال بهره برداران می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به خواص غذایی و مصرف داخلی خانوار این محصول ادامه داد: ارزش ریالی این محصول بالغ بر بیست میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال می‌باشد که در افزایش توان اقتصادی بهره بردار، توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی مولد و ایجاد امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

کد خبر : ۳۰۴۰۰۴