خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری

شورای اسلامی شهر کرمانشاه در سراشیبی انحلال

دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات شورای حل اختلاف شهر و روستا از انحلال شورای اسلامی شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، بعد از اعلام خبر سلب عضویت سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، خبرهایی از انحلال کامل شورای اسلامی شهر کرمانشاه به گوش می‌رسد.

این در حالی‌ست که این اعضای سلب عضویت شده توسط شورای حل اختلاف کرمانشاه نزدیک به 7 مورد تخلف را در پرونده خود داشته و دارند.

جدایی از این امر به نظر می‌رسد که انتشار خبر دریافت وام مضاربه‌ای 3 میلیارد ریالی 14 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، زمینه‌های به چالش کشیده‌شدن این سازمان و به اصطلاح نهاد مدنی را پررنگ‌تر کند.

با این حال سه عضو سلب عضویت شده در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای که روزهای گذشته با برخی از رسانه‌ها داشته‌اند از بازگشت دوباره به شورای اسلامی شهر کرمانشاه خبر داده بودند که به نظر می‌رسد این موضوع با وضعیت حال حاضر و پرونده موجود شورائیان در شورای حل اختلاف، امری محال باشد.

چند روز بعد از این ماجرا، مسئولان نظارتی از دریافت وام 3 میلیارد ریالی 14 عضو شورای کرمانشاه خبر دادند که این امر آینده فعالیت این مجموعه را در هاله‌‎ای از ابهام قرار داده است.

منوچهر فخری، دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات شورای حل اختلاف شهر و روستا در این‌باره اظهار کرد: اگر دریافت این وام مضاربه توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه محرز شود، بی‌شک باید منتظر انحلال شورای شهر کرمانشاه باشیم.

88

از سویی دیگر فخری از تخلف دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه خبر داده است.

وی تاکید می‌کند که شهرداری کرمانشاه در گذشته یک حساب سپرده در بانک شهر برای واریز درآمدهای مربوط به پارکینگ افتتاح کرده بود، که شهردار وقت پس از چند سال که موجودی حساب به حدود هشت میلیارد تومان رسید، از شورای شهر درخواست انتقال این حساب به بانک صادرات را می‌کند که با موافقت بدون قید شورا همراه می‌شود.

فخری تاکید کرد: در این انتقال حساب، حدود 8 میلیارد ریالی سود قابل اخذ شهرداری از بین رفته است که در جریان این انتقال، حساب از حالت سپرده و سودآور به جاری تبدیل می‌شود اما بانک صادرات در ازای این تبدیل حساب و عدم پرداخت سود به سرمایه شهرداری، اقدام به پرداخت وام‌های مضاربه 3  میلیارد ریال یک ساله با سود چهارده درصد به 14 عضو شورای شهر کرده است.

این در حالی‌ست که فخری از سلب عضویت سه عضو شورای شهر کرمانشاه هم خبر می‌دهد.

وی اعلام کرد: پرونده این اعضای متخلف شورا در دست بررسی است و به صورت کتبی سلب عضویت‌شان به آنها اعلام می‌شود و بعد از اعلام کتبی این امر، سه عضو معترض می‌توانند ظرف مدت 20 روز به حکم صادره اعتراض کنند.

با این حال آنچه که قانون در این‌گونه موارد تعریف کرده است؛ بعد از تاکید حکم سلب عضویت این 3 عضو متخلف شورای اسلامی شهر، حضور آنان در جلسات شورای اسلامی شهر کرمانشاه ممنوع خواهد شد.

براساس این گزارش 2 نفر از این اعضای سلب عضویت شده به علت دو شغله بودن و دریافت همزمان 2 حقوق از شهرداری و شورا محکوم شده‌اند و نفر سوم شورا نیز متهم به انعقاد قرارداد کاری با یکی از بستگان درجه یک خود در شهرداری کرمانشاه است.

 

کد خبر : ۲۹۲۳۱۹