خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی:

نشاط سیاسی را برای تحقق مطالبات مردم در انتخابات فراهم می‌کنیم

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی تأکید کرد: نشاط سیاسی را برای تحقق مطالبات مردم در انتخابات فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادق زاده در نشست اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی با اشاره به ایام پیروزی مردم در حماسه 24 خرداد سال 92 اظهار کرد: همه ما و مردم به این حماسه و تداوم موفقیت آن بسیار امیدوار هستیم، هر چند که دولت کم و بیش در نیمه راه قرار دارد ولی اگر بیاییم و یک ارزیابی کلی انجام دهیم خواهیم دید که دولت در این مدت چه کارهای بزرگی انجام داده است.

عضو شورای اجرایی حزب اسلامی کار تبریز افزود: دولت یازدهم اقدامات مهم اجرایی در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، سیاست خارجی و تحریم‌ها داشته است، اما به این نکته مهم اکتفا می‌کنم که دولت آقای روحانی یک کار بسیار مهم انجام داده و آن پافشاری بر شعارهای انقلاب اسلامی و زنده کردن اهداف بزرگ این انقلاب است.

وی با اشاره به گردهم آمدن نمایندگان و دبیران احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید کنار هم پس از سال‌ها گفت: اینکه خود ما توانسته‌ایم برای روزهای در پیش روی برنامه‌ریزی کنیم و سخنان و انتقادات خود را هم مطرح کنیم از آن نمونه‌هاست.

صادق زاده خاطرنشان کرد: ایجاد یک فضای دموکراسی‌خواهانه موضوع کم‌اهمیتی نیست. رویکردهای آقای روحانی مبتنی بر خواسته‌های مردم موجب شده تا دولت یازدهم یک فرصت طلایی برای گذر از بحران‌های بزرگ کشور در شرایط فعلی باشد که باید از آن بهره کامل ببریم همانطور که در حوزه کارگری کارهای مهمی در حال شکل‌گیری است. پیگیری تدوین آیین‌نامه مناسب اجرایی برای حذف قراردادهای موقت یک ماهه و چندماهه پس از بیش از دو دهه از تصویب قانون کار توسط آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کوچکی نیست که امیدواریم با حمایت کامل به طور شایسته اجرایی شود.

وی با اشاره به وظایف احزاب و تشکل‌های مدنی در شرایط کنونی گفت: در این مدت که از عمر این شورا می‌گذرد با تلاش دوستان اقدامات ساختاری خوبی در آن انجام شده و فضای کاری مناسبی فراهم شده و می‌تواند ما را در انجام وظایفمان نسبت به جامعه و مردم کمک کند.

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع و اولویت‌کاری ما بحث انتخابات پیش رو است تصریح کرد: قطعا با تشکیل کمیته‌ها و تصویب آیین نامه‌های اجرایی به دور از هر تنشی در مسیر اصلی خودمان گام خواهیم گذاشت و اولین توقع ما این است بتوانیم با فعالیت احزاب و تشکل‌ها در گام نخست نشاط سیاسی را در مردم ایجاد کنیم که یکی از راههای آن برپایی گردهمایی‌ها و نشست‌هاست که باید برای آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. این امر از یک سو سبب می‌شود تا مردم بتوانند خواسته‌های خود را مطرح کنند از طرف دیگر زمینه برای یک رقابت سالم را به وجود خواهد آورد تا تشکل‌ها و احزاب با معرفی کاندیداهای خود برنامه‌هایشان را برای تحقق مطالبات مردم اعلام کنند و بستر برای یک رقابت سالم را فراهم شود. البته باید آستانه تحمل‌ در بین رقبا و احزاب بالا برود.

 

کد خبر : ۲۸۵۱۴۶